Fakulta informačních technologií VUT v Brně

Detail předmětu

Pokročilá počítačová grafika

PGP Ak. rok 2007/2008 zimní semestr 5 kreditů

Reprezentace scény dynamické vizualizace, matematické a procedurální textury - generování, zobrazování a animace, zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase, návrh a implementace animačního systému kloubových struktur, dynamika v počítačové animaci, animace měkkých objektů, animace mimiky a pohybu postav, speciální metody zobrazování ("nerealistické zobrazování").

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zkouška (písemná)

Rozsah

26 hod. přednášky, 26 hod. projekty

Bodové hodnocení

50 zkouška, 10 půlsemestrální test, 40 projekty

Zajišťuje ústav

Přednášející

Cvičící

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Studenti se seznámí s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučí se i praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Dovednosti, znalosti a kompetence obecné

Studenti si procvičí týmovou práci na projektech, práci s literaturou a praktickou znalost jazyka C/C++.

Cíle předmětu

Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Prerekvizity

Literatura studijní

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012

Literatura referenční

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
  • Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
  • Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6 
  • Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X

Osnova přednášek

  1. Úvod, omezení počítačové grafiky (5.10.2007 slajdy)
  2. Rozsáhlé scény, level of detail (12.10.2007 slajdy)
  3. Shadery (19.10.2007 slajdy)
  4. Optimalizace sledování paprsku (26.10.2007 slajdy, program pray pro ray-tracing, další slajdy)
  5. Zobrazování krajiny (2.11.2007 slajdy)
  6. Zobrazování scén s velkým rozsahem - HDR (9.11.2007 slajdy a video)
  7. Animace kloubních soustav, "motion capture" (16.11.2007 Fědor, Illusion Softworks slajdydruhé slajdy)
  8. Haptic a stereozobrazení (23.11.2007 Sochor, FI MU)
  9. Virtuání a rozšířená realita (30.11.2007 Beran slajdy)
  10. High dynamic range zobrazování (7.12. Zemčík slajdy)
  11. Hologramy (14.12. Hanák/Janda ZČU Plzeň)
  12. Závěr (21.12.2007)

Osnova ostatní - projekty, práce

  1. Individuálně zadávané projekty.

Průběžná kontrola studia

Půlsemestrální test, individuální projekt.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

Nahoru