Detail práce

Hra pro výuku úplných základů programování

Bakalářská práce Student: Rončka Martin Akademický rok: 2014/2015 Vedoucí: Herout Adam, prof. Ing., Ph.D.
Název anglicky
Game for Teaching Very Basic Programming
Jazyk práce
český
Abstrakt

Hlavním cílem této práce je vytvoření hry pro výuku úplných základů programování. První část této práce se zabývá studiemanalýzou současných her pro výuku programovanísoudobých principů užívaných ve výukových hrách. Na toto navazuje návrhimplementace rozhraní pro vizuální programováníUnity3dnásledná integrace tohoto rozhraní do jednoduché hry, která bude splňovat principy sepsanéprvní části této práce. Výsledek práce je poté vyhodnocen jakhlediska technického tak uživatelského, s cílem zjistit efektivitu rozhraní pro vizuální programováníhry samotné jako nástroje pro představení programování.

Klíčová slova

hra, didaktická hra, vizuální programování, VPL, rozhraní, program, děti, výuka, multiplayer, soutěživost, scratch, codespells, loď, unity3d

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení D
Obhajoba
24. srpna 2015
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "D".

Otázky u obhajoby
  1. Popište a diskutujte termín "úplné základy programování". Vyberte a ukažte příklad takových základů.
  2. Popište různé cílové skupiny "hry pro výuku základů programování" (aspoň 3) a dále popište, jak by se lišily návrhy takové hry pro tyto různé skupiny.
  3. Pro naučení uživatele nějaké znalosti navrhnete a připravíte nějaký koncept (např. VPL) a k němu sadu prvků UI. Co znamená, že je koncept účelný? Jak to zjistíte?
Komise
Citace
RONČKA, Martin. Hra pro výuku úplných základů programování. Brno, 2015. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2015-08-24. Vedoucí práce Herout Adam. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/13064/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT13064,
    author = "Martin Ron\v{c}ka",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Hra pro v\'{y}uku \'{u}pln\'{y}ch z\'{a}klad\r{u} programov\'{a}n\'{i}",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2015,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/13064/"
}
Nahoru