Detail práce
Grafické rozhraní pro deskové hry na platformě Android
Práce prezentuje návrh a implementaci grafického uživatelského rozhraní pro deskové hry. Objektem zkoumání byly deskové hry a grafické efekty pro virtuální scénu deskové hry. Vypracovali jsme návrh uživatelských rozhraní pro různé hry. V rámci práce jsme se seznámili s knihovnou OpenGL ES a jejím použitím na platformě Android. Prozkoumali jsme možnosti implementace v nativním kódu. Vytvořili jsme systém zásuvných modulů, který dovoluje implementovat herní logiku pomocí skriptovacího jazyka a definovat scénu deskové hry pomocí jazyka XML.
uživatelské rozhraní, zásuvný modul, OpenGL ES, desková hra, Android, NDK, grafické efekty, OpenGL rozšíření, skriptování her
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.
- Jaký vliv má velikost obrazovky různých zařízení na hratelnost (orientaci ve scéně, výběr herních prvků apod.)?
- Jak by se musel framework rozšířit, aby bylo možné realizovat složitější hry (Osadníci z Katanu, Dostihy a sázky apod.)?
Brada Přemysl, doc. Ing., MSc. Ph.D. (ZČU v Plzni), člen
Květoňová Šárka, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Rogalewicz Adam, doc. Mgr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Švéda Miroslav, prof. Ing., CSc. (UIFS FIT VUT), člen
Zendulka Jaroslav, doc. Ing., CSc. (UIFS FIT VUT), člen
@mastersthesis{FITMT15669, author = "Valter Kasper", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "Grafick\'{e} rozhran\'{i} pro deskov\'{e} hry na platform\v{e} Android", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2015, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/15669/" }