Detail práce
Prototypování fotografické kompozice pomocí rozšířené reality
Cílem této práce bylo vytvoření aplikace, díky které by uživatel mohl vytvářet v něko- lika jednoduchých krocích zajímavé a realisticky vypadající fotomontáže za pomoci mobil- ního telefonu. Důraz je kladen na jednoduchost aplikace, uživatelskou přívětivost a rychlost pořízení výsledné montáže. Práce diskutuje možné přístupy k vytvoření takové aplikace, algoritmy k tomu potřebné a problematiku implementace algoritmů počítačového vidění na mobilních zařízeních. Dále diskutuje možnosti urychlení algoritmů pomocí paralelizace na novějších zařízeních s operačním systémem iOS.
Segmentace, matting, fotografická kompozice, mobilní aplikace, iOS, rozšířená realita
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm D.
- Které pixely nebo části obrazu jsou na základě uživatelského gesta (trajektorie) využity pro tvorbu modelu objektu v popředí?
- Pohovořte o možnosti navrhnout řešení, které pro interakci v rozšířené realitě využije nižší rozlišení obrazu a finální fotografii zpracuje v plném rozlišení.
Janoušek Vladimír, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Szőke Igor, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Vašíček Zdeněk, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Vranić Valentino, doc. Ing., Ph.D. (FIIT STU), člen
@mastersthesis{FITMT16025, author = "Petr Palata", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "Prototypov\'{a}n\'{i} fotografick\'{e} kompozice pomoc\'{i} roz\v{s}\'{i}\v{r}en\'{e} reality", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2015, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/16025/" }