Detail práce

Auto Taxi System Design for Aircraft

Diplomová práce Student: Kardoš Juraj Akademický rok: 2014/2015 Vedoucí: Chudý Peter, doc. Ing., Ph.D. MBA
Název česky
Návrh systému Auto Taxi pro letoun
Jazyk práce
anglický
Abstrakt

Nedávné studie předpovídají nárůst pasažérů využívajících leteckou dopravu. Tento trend bude vyžadovat zavedení nových leteckých linek, důsledkem čeho bude zhuštěn letový provoz s dopadem hlavně na nápor letišť v metropolitních oblastech. Automatizovaně řízení pojíždení letounu umožní menší rozestupy mezi jednotlivými linkami a zvýšení příletové a odletové kapacity letišť. Tato práce se zabývá návrhem modelu pohybu dopravního letounu po zemi s ohledem na různé provozní podmínky jako např.: stav povrchu vzletové a přistávací dráhy za různého počasí a lišící se provozní parametry letounu (tlak v pneumatikách, zatížení podvozků a pod.). Validace modelu byla založena na sledování poloměru zatáčky pro různe uhly natočení přední podvozkové nohy. Výsledky simulace byly validovany vzhledem k analytickému modelu Ackermanovy geometrie a na specifikační dokument od Boeingu určený pro plánovaní pohybu letounu na letišti. Výsledky prokázaly přesnost modelu a potvrdily jeho možné nasazení pro simulace v reálnem čase.

Klíčová slova

Dynamika letounu na zemi, model pohybu po zemi, AutoTaxi, pohybové rovnice, ODR, civilní letectví, model letiště.

Ústav
Studijní program
Informační technologie, obor Inteligentní systémy
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení A
Obhajoba
23. června 2015
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A.

Otázky u obhajoby
  1. How would you approach a problem of noisy input measurements in your controller? How would you modify the actual control system?
  2. Are there any other possibilities how to automatically navigate the aircraft on the ground without using the waypoints?
Komise
Zbořil František V., doc. Ing., CSc. (UITS FIT VUT), předseda
Bartík Vladimír, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Bidlo Michal, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Hrubý Martin, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Meduna Alexander, prof. RNDr., CSc. (UIFS FIT VUT), člen
Steingartner William, Ing., Ph.D. (TUKE), člen
Citace
KARDOŠ, Juraj. Auto Taxi System Design for Aircraft. Brno, 2015. Diplomová práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2015-06-23. Vedoucí práce Chudý Peter. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/17237/
BibTeX
@mastersthesis{FITMT17237,
    author = "Juraj Kardo\v{s}",
    type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Auto Taxi System Design for Aircraft",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2015,
    location = "Brno, CZ",
    language = "english",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/17237/"
}
Nahoru