Detail práce

Reidentifikace automobilů ve videu

Bakalářská práce Student: Zapletal Dominik Akademický rok: 2014/2015 Vedoucí: Herout Adam, prof. Ing., Ph.D.
Název anglicky
Re-Identification of Vehicles in Video
Jazyk práce
český
Abstrakt

Tato bakalářská práce se zabývá problémem reidentifikace automobilů ve videu. Reidentifikace automobilů ve videu je založena na porovnávání částí obrazu získaného z různých kamer. Tato práce je zaměřena zejména na reidentifikaci automobilů samotnou a vychází z předpokladu, že problém detekce automobilů ve videu je již vyřešen v podobě vytvořeného 3D ohraničujícího kvádru kolem vozidla. Problém reidentifikace je vyřešen pomocí barevných histogramů, histogramů orientovaných gradientů a lineárního regresoru. Příznaky jsou používány v oddělených modelech za účelem dosažení nejlepších výsledků v nejkratším výpočetním čase procesoru. Navrhovaná metoda pracuje s vysokou přesností (60% opravdu pozitivních rozpoznání s 10% mírou falešně pozitivních případů na náročné datové sadě) s výpočetním časem procesoru (Core i7) 85 milisekund pro jednu reidentifikaci vozidla za předpokladu video vstupu v plném HD rozlišení. Použitím této práce v distribuovaných dopravních monitorovacích systémech je možné zjistit důležité parametry jako doba cestování, směry dopravních toků nebo dopravní informace.

Klíčová slova

reidentifikace automobilů, anonymní reidentifikace, počítačové vidění, regrese, extrakce příznaků, porovnávání obrazu, strojové učení

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení A
Obhajoba
16. června 2015
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm výborně.

Otázky u obhajoby
  1. Jak si myslíte, že by se systém choval při zvětšujícím se rozdílu pohledu kamer na vozovku? 
  2. Jak si myslíte, že by se systém choval když by kamery nesnímaly stejné místo, ale například kilometr vzdálené úseky dálnice?
Komise
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Janoušek Vladimír, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Rychlý Marek, RNDr., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Strnadel Josef, Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Szőke Igor, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
ZAPLETAL, Dominik. Reidentifikace automobilů ve videu. Brno, 2015. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2015-06-16. Vedoucí práce Herout Adam. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/17333/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT17333,
    author = "Dominik Zapletal",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Reidentifikace automobil\r{u} ve videu",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2015,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/17333/"
}
Nahoru