Detail práce
Rozhraní pro tvorbu herních agentů v prostředí Jason
Práce se zabývá tvorbou rozhraní pro vytváření agentů v jazyce Jason pro hru Unreal Tournament 2004. Čtenář se seznámí s teorií agentních systémů, s hrou Unreal Tournament a prostředím GameBots. V práci je popsán návrh tohoto rozhraní a jeho implementace. Řeší také problém hledání cesty na mapě. Popisuje vytvoření vlastního bota pro hraní deathmatch módu. Na závěr je vyhodnocena efektivita implementovaného řešení.
multiagentní systém, umělá inteligence, Jason, AgentSpeak, BDI agent, Unreal Tournament, GameBots, hledání cesty
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "C".
- V rámci vaší práce jste vytvořil ukázkového agenta, který je podle vašeho tvrzení schopen hrát mód "deathmatch". Můžete prosím uvést, jak tento agent obstál při hře proti soupeři (botům řízeným počítačem v rámci UT2004 enginu) a zda je možné Jason agenty nasadit proti jiným typům botů tak aby v soubojích vyhrávali?
Kořenek Jan, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Květoňová Šárka, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Zbořil František, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT17643, author = "Jakub Rusn\'{a}k", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Rozhran\'{i} pro tvorbu hern\'{i}ch agent\r{u} v prost\v{r}ed\'{i} Jason", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2015, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/17643/" }