Detail práce
Rozpoznávání karet v systému Android
Práce se zabývá návrhem aplikace pro mobilní operační systém Android. Aplikace rozpoznává v obraze z kamery zařízení hrací karty a jejich hodnoty. Ulehčuje tím sčítání bodů ve hře Žolíky. Rozpoznávání je řešeno kombinací tří kaskádových klasifikátorů. Řešení založená na detekci pomocí klíčových bodů a OCR se ukázala jako nevhodná. Výsledná aplikace detekuje hodnoty karet (kromě žolíku), nikoliv jejich barvy.
Android, Java, OpenCV, Tess-two, Klasifikátory, Karetní hra, Žolíky, zpracování obrazu.
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm D.
- Na diagramu 4.1 se tok programu větví na dva proudy. Znamená to vícevláknové zpracování?
- Pokud ne, detekce je velmi pomalá (cca 15 nebo 8 vteřin na mid / high end telefonu). Nebylo by lepší detekovat obličeje jen pokud je to potřeba (při nalezení karty hodnoty 2)? Změnila by se tím nějak úspěšnost detekce?
- Zkoušel jste detekovat přímo hodnoty karet pomocí AdaBoost klasifikátoru? Nebylo by to přesnější i rychlejší?
Beran Vítězslav, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Drábek Vladimír, doc. Ing., CSc. (UPSY FIT VUT), člen
Orság Filip, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Ryšavý Ondřej, doc. Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT17716, author = "Martin Kluso\v{n}", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Rozpozn\'{a}v\'{a}n\'{i} karet v syst\'{e}mu Android", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2015, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/17716/" }