Detail práce
Systém pro detekci vlakových náprav a jejich číslování dle Mezinárodní železniční unie
Práce se zabývá vytvořením systému, který by detekoval průjezd vlakového vagónu a očísloval jej dle Mezinárodní železniční unie. Na začátku práce jsou rozebrány využité metody pro správnou detekci průjezdu kola včetně časového záznamu. Také uvádím typy senzorů s jejich vlastnostmi vzhledem k využití na železnici. Rozebírám význam jednotlivých cifer v číslování dle UIC. Vytvářím návrh systému, uvádím jeho zapojení a vztahy mezi jednotlivými podsystémy. Kladu důraz na takové řešení, aby záznam o kole byl za každých okolností včasný a co nejvíce přesný. Využívám k tomu systém pracující v reálném čase. Dále verifikuji samotný měřící program, abych zajistil celkovou bezchybnost měřícího prvku systému. V následující části popisuji prototyp programu, který zpracovává data z měření. Rozepisuji algoritmy, které jsem využil pro detekci kol a následně vlakových vagónů. V navazující kapitole uvádím způsob práce s externí kamerou pro detekci čísla dle UIC. V posledních kapitolách popisuji testovací prostředí, ve kterých dané řešení bylo otestováno, a shrnuji výsledky testů na reálné vlakové trati.
Vlak, vlakové kolo, vlaková náprava, senzor, RaspberryPi, Linux, RT systém, POSIX, jaderný modul, realtime aplikace, kamera, číslování dle Mezinárodní železniční unie
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B
- V práci je uvedené, že nahrávanie videa je spustené signálom zo sondy na sériovom porte PC. Prečo nie je k tomuto účelu použitý signál (informácia) z vstavaného systému, ktorý spracúva signály so sond ?
- Aké úpravy by bolo nutné vykonať aby toto bolo možné ?
- Bolo použité filtrovanie signálu zo sond ? Ak nie, tak posúďte použiteľnosť takéhoto filtrovania za účelom minimalizovania potreby post-processingu nameraných dát.
Beran Vítězslav, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Hruška Tomáš, prof. Ing., CSc. (UIFS FIT VUT), člen
Janoušek Vladimír, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Kočí Radek, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Luňáček Jiří, Ing., Ph.D., MBA (UE FP VUT), člen
@mastersthesis{FITMT17812, author = "Petr Dvo\v{r}\'{a}k", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "Syst\'{e}m pro detekci vlakov\'{y}ch n\'{a}prav a jejich \v{c}\'{i}slov\'{a}n\'{i} dle Mezin\'{a}rodn\'{i} \v{z}elezni\v{c}n\'{i} unie", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2015, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/17812/" }