Detail práce

Kosterní animace pro GPUengine

Diplomová práce Student: Minařík Antonín Akademický rok: 2018/2019 Vedoucí: Starka Tomáš, Ing.
Název anglicky
Skeletal Animation for GPUengine
Jazyk práce
český
Abstrakt

Cílem této práce je studium technik používaných pro kosterní animace a následný návrh a implementace rozšíření pro kosterní animace do knihovny GPUEngine. V teoretické části jsou popsány techniky animací, kosterních animací a skinningu. Následuje rozbor existujících systémů kosterních animací. Navržené řešení se snaží o nízkou redundanci dat v paměti při vykreslování více kosterních modelů. Podle návrhu byl implementován základní systém kosterních animací. Dále byla vytvořena demonstrační aplikace ukazující jeho použití. Výsledný kosterní systém lze použít v jednoduchých 3D aplikacích a může sloužit jako základ pro další práce.

Klíčová slova

animace, kosterní animace, keyframing, vertex blending, inverzní kinematika, skinning, linear blend skinning, multi-weight enveloping, animation space, dual quaternion skinning, assimp, OGRE, OpenSceneGraph, GPUEngine

Ústav
Studijní program
Informační technologie, obor Počítačová grafika a multimédia
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení C
Obhajoba
17. června 2019
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C.

Otázky u obhajoby
  1. Jakým způsobem byste rozšířil realizaci o techniky morph targets?
  2. Jaké kompromisy jste musel dělat v rámci návrhu? Popisujete to v rámci technické zprávy?
Komise
Smrž Pavel, doc. RNDr., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Čadík Martin, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Hradiš Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Křivka Zbyněk, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Polčák Libor, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Šimko Marián, doc. Ing., Ph.D. (FIIT STU), člen
Citace
MINAŘÍK, Antonín. Kosterní animace pro GPUengine. Brno, 2019. Diplomová práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2019-06-17. Vedoucí práce Starka Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/19822/
BibTeX
@mastersthesis{FITMT19822,
    author = "Anton\'{i}n Mina\v{r}\'{i}k",
    type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Kostern\'{i} animace pro GPUengine",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2019,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/19822/"
}
Nahoru