Detail práce
Kosterní animace pro GPUengine
Cílem této práce je studium technik používaných pro kosterní animace a následný návrh a implementace rozšíření pro kosterní animace do knihovny GPUEngine. V teoretické části jsou popsány techniky animací, kosterních animací a skinningu. Následuje rozbor existujících systémů kosterních animací. Navržené řešení se snaží o nízkou redundanci dat v paměti při vykreslování více kosterních modelů. Podle návrhu byl implementován základní systém kosterních animací. Dále byla vytvořena demonstrační aplikace ukazující jeho použití. Výsledný kosterní systém lze použít v jednoduchých 3D aplikacích a může sloužit jako základ pro další práce.
animace, kosterní animace, keyframing, vertex blending, inverzní kinematika, skinning, linear blend skinning, multi-weight enveloping, animation space, dual quaternion skinning, assimp, OGRE, OpenSceneGraph, GPUEngine
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C.
- Jakým způsobem byste rozšířil realizaci o techniky morph targets?
- Jaké kompromisy jste musel dělat v rámci návrhu? Popisujete to v rámci technické zprávy?
Čadík Martin, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Hradiš Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Křivka Zbyněk, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Polčák Libor, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Šimko Marián, doc. Ing., Ph.D. (FIIT STU), člen
@mastersthesis{FITMT19822, author = "Anton\'{i}n Mina\v{r}\'{i}k", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "Kostern\'{i} animace pro GPUengine", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2019, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/19822/" }