Detail práce

Výpočetní model řízení a chování samočinně řízeného vozidla

Bakalářská práce Student: Kužela Michal Akademický rok: 2018/2019 Vedoucí: Strnadel Josef, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Computational Model of Control and Behaviour of Self-Driven Vehicle
Jazyk práce
český
Abstrakt

Cílem této práce je zdokumentovat informace týkající se autonomních vozidel a na jejich základě vytvořit a implementovat model autonomního vozidla. Následně provést analýzu chování tohoto modelu za různých podmínek. Zvolený problém jsem řešil pomocí jazyku JavaScript, frameworku Electron a Node.JS. Model se skládá ze dvou částí. První část modelu je samotné vozidlo reprezentované především fyzikálními vzorci. Druhá část modelu jsou senzory detekující překážky za pomoci algoritmu založeného na průsečíku přímek. Okolí modelovaného systému vozidla má stochastické parametry. Vytvořené řešení umožňuje simulovat chování modelu. Probíhající simulaci je možné vizualizovat a také analyzovat výsledky za užití pomocného nástroje vytvořeného k tomuto účelu. Na základě získaných dat lze porovnat chování modelu za různého počasí a stanovených rychlostních omezení.

Klíčová slova

simulace, modelování, JavaScript, Node.JS, Electron, autonomní vozidlo, samočinně řízené vozidlo, analýza dat

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení E
Obhajoba
13. června 2019
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm dostatečně (E).

Otázky u obhajoby
  1. Můžete objasnit důvody volby prostředí JavaScript?
  2. Prosím, na příkladu obr. 6.3 objasněte, jak byly vypočteny jednotlivé hodnoty / průběhy, co nám říkají k výsledkům simulací a ke kterému scénáři se toto vztahuje.
  3. Jaká je výpočetní náročnost simulačních experimentů?
  4. Jaké jiné veličiny by bylo vhodné vyhodnotit kromě těch v práci uvedených?
Komise
Sekanina Lukáš, prof. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), předseda
Fuchs Petr, RNDr., Ph.D. (UMAT FEKT VUT), člen
Křivka Zbyněk, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Martínek Tomáš, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Zbořil František V., doc. Ing., CSc. (UITS FIT VUT), člen
Citace
KUŽELA, Michal. Výpočetní model řízení a chování samočinně řízeného vozidla. Brno, 2019. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2019-06-13. Vedoucí práce Strnadel Josef. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/20625/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT20625,
    author = "Michal Ku\v{z}ela",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "V\'{y}po\v{c}etn\'{i} model \v{r}\'{i}zen\'{i} a chov\'{a}n\'{i} samo\v{c}inn\v{e} \v{r}\'{i}zen\'{e}ho vozidla",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2019,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/20625/"
}
Nahoru