Detail práce
Řízení entit ve strategické hře založené na multiagentních systémech
Tato práce se zaměřuje na návrh a implementaci systému podpory učení a plánování agentů schopných hry real-time strategických her typu StarCraft. Budou vysvětleny problémy ovládání herních objektů a protivníků počítačem a představeny obvykle používané způsoby řešení. Na základě analýzy je navržen a implementován nový systém využívající multiagentního přístupu k ovládání hry a metod strojového učení, který je schopný porážet protivníky a přizpůsobovat se novým výzvám.
Strategické hry, RTS, umělá inteligence, AI, strojové učení, posilované učení, neuronové sítě, Q-learning, agentní systémy, rozhodování a plánování, StarCraft, bot
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.
- Systém je nastaven tak, aby se učení provádělo až po konci hry. Je možné průběžné učení?
- Pokud ano, jak by bylo průběžné učení ovlivněno vaším závěrem, že výběr dat pro učení vyžaduje velké množství času a předzpracování?
Beran Vítězslav, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Grézl František, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Janoušek Jan, doc. Ing., Ph.D. (FIT ČVUT), člen
Peringer Petr, Dr. Ing. (UITS FIT VUT), člen
Rogalewicz Adam, doc. Mgr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
@mastersthesis{FITMT21839, author = "Petr Knapek", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "\v{R}\'{i}zen\'{i} entit ve strategick\'{e} h\v{r}e zalo\v{z}en\'{e} na multiagentn\'{i}ch syst\'{e}mech", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2019, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/21839/" }