Detail práce
Optimalizace matchmakingu na základě simulace
Táto práca sa sústredí na návrh fungujúceho matchmaking systému a prostredia pre simuláciu hier typu "First Person Shooter", v preklade "streľba z pohľadu prvej osoby," a ich implementáciu pomocou herného enginu Unreal Engine 4. Obsah práce zahŕňa predstavenie rôznych matchmaking systémov, ktoré sa používajú v dnešnom hernom priemysle a ďalej vysvetľuje základné koncepty Unreal Engine 4 použité na implementáciu tohoto prostredia. Implementovaný systém následne na základe vstupných dát a informácií o hráčovi vytvára zápasy pomocou vlastného matchmakingu, simuluje ich a zapisuje výsledky zápasov, ktoré sú použité pre ich ďalšiu analýzu.
umelá inteligencia, unreal engine 4, herný matchmaking, c++, blueprint, schopnosti, tímová hra, simulácia, vyváženie
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "A".
Bylo nutné implementovat celou simulaci od začátku? Jakou výhodu nabízí tato implementace oproti možnosti modifikovat známé hry s podporou multiplayeru?
Jak by Vámi navržená metoda fungovala u prostorově nepravidelných herních úrovní a pohyblivých spawn pointů? Bylo by třeba změnit metody měření?
Je možné začlenit do měření také výskyt tzv. cheaterů a trollů? (hráči kteří používají zakázané softwarové nástroje pro vylepšení schopností a hráči kteří záměrně "kazí hru" a neusilují o vítězství)
V tabulkách 8.1, 8.2 a 8.3 není zcela jasné co znamenají sloupce "Score Differences", vysvětlete prosím.
Drábek Vladimír, doc. Ing., CSc. (UPSY FIT VUT), člen
Rozman Jaroslav, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Rychlý Marek, RNDr., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT22016, author = "Ivan E\v{s}tvan", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Optimalizace matchmakingu na z\'{a}klad\v{e} simulace", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2019, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22016/" }