Detail práce

Optimalizace matchmakingu na základě simulace

Bakalářská práce Student: Eštvan Ivan Akademický rok: 2018/2019 Vedoucí: Milet Tomáš, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Simulation Based Matchmaking Optimisation
Jazyk práce
český
Abstrakt

Táto práca sa sústredí na návrh fungujúceho matchmaking systému a prostredia pre simuláciu hier typu "First Person Shooter", v preklade "streľba z pohľadu prvej osoby," a ich implementáciu pomocou herného enginu Unreal Engine 4. Obsah práce zahŕňa predstavenie rôznych matchmaking systémov, ktoré sa používajú v dnešnom hernom priemysle a ďalej vysvetľuje základné koncepty Unreal Engine 4 použité na implementáciu tohoto prostredia. Implementovaný systém následne na základe vstupných dát a informácií o hráčovi vytvára zápasy pomocou vlastného matchmakingu, simuluje ich a zapisuje výsledky zápasov, ktoré sú použité pre ich ďalšiu analýzu. 

Klíčová slova

umelá inteligencia, unreal engine 4, herný matchmaking, c++, blueprint, schopnosti, tímová hra, simulácia, vyváženie

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení A
Obhajoba
13. června 2019
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "A".

Otázky u obhajoby

Bylo nutné implementovat celou simulaci od začátku? Jakou výhodu nabízí tato implementace oproti možnosti modifikovat známé hry s podporou multiplayeru?

Jak by Vámi navržená metoda fungovala u prostorově nepravidelných herních úrovní a pohyblivých spawn pointů? Bylo by třeba změnit metody měření?

Je možné začlenit do měření také výskyt tzv. cheaterů a trollů? (hráči kteří používají zakázané softwarové nástroje pro vylepšení schopností a hráči kteří záměrně "kazí hru" a neusilují o vítězství)

V tabulkách 8.1, 8.2 a 8.3 není zcela jasné co znamenají sloupce "Score Differences", vysvětlete prosím.

Komise
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Drábek Vladimír, doc. Ing., CSc. (UPSY FIT VUT), člen
Rozman Jaroslav, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Rychlý Marek, RNDr., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
EŠTVAN, Ivan. Optimalizace matchmakingu na základě simulace. Brno, 2019. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2019-06-13. Vedoucí práce Milet Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22016/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT22016,
    author = "Ivan E\v{s}tvan",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Optimalizace matchmakingu na z\'{a}klad\v{e} simulace",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2019,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22016/"
}
Nahoru