Detail práce

3D Hra v Unity s využitím analýzy hudby

Bakalářská práce Student: Petrjanoš Jakub Akademický rok: 2018/2019 Vedoucí: Milet Tomáš, Ing., Ph.D.
Název anglicky
3D Game in Unity with Music Analysis
Jazyk práce
český
Abstrakt

Tato práce pojednává o zpracování hudby a jejím využití při tvorbě hry v herním engine Unity. Pomocí analýzy hudby je ve hře řešeno hledání cesty přes procedurálně generovaný terén. Při vývoji byly použity experimentální postupy a výsledkem je hra, která podle vybrané skladby vygeneruje trať v procedurálně vytvořeném terénu a vizuálně reaguje na prvky hudby.

Klíčová slova

3D hra, Unity, herní engine, herní mechaniky, hudba, beat, analýza hudby, Fourierova analýza, Fourierova transformace, spektrální odečítání, procedurální generování, terén, cesta, hledání cesty, shader, collider, zorné pole, Bézierova křivka, C#

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení C
Obhajoba
13. června 2019
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "C".

Otázky u obhajoby

Jak funguje a co znamená Váš převod "komplexních čísel na normální"? (kapitola 3.2.2)

Proč jste zvolil nejprve generování terénu před generováním tratě? Tato volba je očividně v rozporu s cílem hry.

Aby pohled do dálky vypadal uvěřitelně tak jste se rozhodl vygenerovat více terénu v okolí než je potřeba. Jaké jsou jiné možnosti jak u hráče vyvolat pocit rozsáhlé herní úrovně při pohledu na vzdálenou krajinu?

Komise
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Drábek Vladimír, doc. Ing., CSc. (UPSY FIT VUT), člen
Rozman Jaroslav, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Rychlý Marek, RNDr., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
PETRJANOŠ, Jakub. 3D Hra v Unity s využitím analýzy hudby. Brno, 2019. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2019-06-13. Vedoucí práce Milet Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22017/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT22017,
    author = "Jakub Petrjano\v{s}",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "3D Hra v Unity s vyu\v{z}it\'{i}m anal\'{y}zy hudby",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2019,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22017/"
}
Nahoru