Detail práce
Podpora hraní deskové hry Mlýny mobilní aplikací
Cílem této práce je vytvořit aplikaci pro mobilní zařízení řešící úlohou určení nejlepšího tahu ve hře Mlýny ze snímku kamery chytrého zařízení. Úloha je rozdělena na podproblémy detekce pozice a následného určení nejlepšího tahu. Rozpoznání pozice je řešeno použitím detekce hran, hledání kružnic s využitím Houghovy transformace a následné detekce barvy v nalezených kružnicích. Nalezení nejlepšího tahu je řešeno vlastním ohodnocením pozice a prohledávání stavového prostoru pomocí algoritmu Alfa-Beta. S využitím knihovny OpenCV a vývojového prostředí Android Studio byla vytvořena vzorová aplikace spustitelná pod systémem Android verze 5 a vyšší. Vzorová aplikace řeší obě úlohy.
Hra Mlýny, Alfa-Beta, Zpracování obrazu, Houghova transformace, Konvoluce, RGB, CIELAB, CLAHE, CIEDE2000, Android, OpenCV
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.
- Proč považujete algoritmus Minimax za "druh algoritmu pracujícího na zpětném vyhledávání", jak uvádíte na str. 5?
- Jaký je rozdíl mezi konvolucí fotografie a konvolucí snímku (str. 10)?
Burget Lukáš, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Grézl František, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Hliněná Dana, doc. RNDr., Ph.D. (UMAT FEKT VUT), člen
Strnadel Josef, Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT22062, author = "Daniel Kol\'{i}nek", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Podpora hran\'{i} deskov\'{e} hry Ml\'{y}ny mobiln\'{i} aplikac\'{i}", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2019, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22062/" }