Detail práce

Prohlížečová hra s umělou inteligencí

Diplomová práce Student: Moravec Michal Akademický rok: 2018/2019 Vedoucí: Bartík Vladimír, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Browser Game with Artificial Intelligence
Jazyk práce
český
Abstrakt

Práce se zabývá návrhem a implementací webové hry, kterou může hrát více hráčů přes síť internet. Stěžejním prvkem hry je budování ekonomiky, hráči však spolu mohou i spolupracovat (obchodování) a hrát proti sobě (souboje). Pro perzistentní úložiště postupu je použita NoSQL databáze, kde v práci je popsán její návrh a implementace. Mimo reálných hráčů se ve hře vyskytují agenti/boti, kteří hru hrají automatizovaně pomocí stavových automatů vygenerovaných genetickými algoritmy. V práci je popsán princip návrhu a fungování jak genetických algoritmů, tak samotných stavových automatů.

Klíčová slova

Hra, web, webová hra, prohlížečová hra, autentifikace, autorizace, javascript, react, Apollo, NoSQL databáze, MongoDB, stavový automat, genetický algoritmus

Ústav
Studijní program
Informační technologie, obor Počítačová grafika a multimédia
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení D
Obhajoba
18. června 2019
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm D.

Otázky u obhajoby
  1. Proč se statické parametry hry rozkopírovávají každému uživateli a neexistuje nějaká centrální evidence?
  2. Uvádíte, že systém generování automatů se dá používat i pro jiné účely - ve stručnosti názorně (v předpřipravené ukázce) demonstrujte, jak toho docílit.
  3. Jakou knihovnu hodláte použít pro zasílání zpráv Publish-Subscribe pro produkční řešení?
  4. Je výsledek Vašeho řešení vždy deterministický?
  5. Jak se liší stavové automaty od klasických konečných automatů?
Komise
Černocký Jan, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), předseda
Čadík Martin, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Holub Jan, prof. Ing., Ph.D. (FIT ČVUT), člen
Křivka Zbyněk, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Polčák Libor, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Szőke Igor, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
MORAVEC, Michal. Prohlížečová hra s umělou inteligencí. Brno, 2019. Diplomová práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2019-06-18. Vedoucí práce Bartík Vladimír. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22100/
BibTeX
@mastersthesis{FITMT22100,
    author = "Michal Moravec",
    type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Prohl\'{i}\v{z}e\v{c}ov\'{a} hra s um\v{e}lou inteligenc\'{i}",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2019,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22100/"
}
Nahoru