Detail práce

Rozšíření uživatelských profilů pro účely cílené reklamy

Diplomová práce Student: Hadač Filip Akademický rok: 2018/2019 Vedoucí: Zendulka Jaroslav, doc. Ing., CSc.
Název anglicky
Extension of User Profiles for Targeted Advertising Purposes
Jazyk práce
český
Abstrakt

Tato práce se zabývá návrhem a realizací obohacení uživatelských profilů pro účely vylepšení cílené reklamy. Pro získání nových informací je využita extrakce dat z webových stránek. Extrahovaná data pochází ze dvou serverů, ČSFD a Recepty. V případě ČSFD se jedná o filmové žánry, zatímco u Recepty se jedná o kategorie receptů. Pomocí streamovacích aplikací se tyto informace zpracují a uloží do databází uživatelských profilů. Nad profily spadajícími do určité reklamní kampaně se provádí předzpracování a následně klasifikační algoritmy strojového učení pro vyhodnocení přínosu nových informací. Vyhodnocením experimentů je poznatek, že nově obohacené informace mají mírný přínos pro vylepšení cílené reklamy.

Klíčová slova

Dolování dat, extrakce dat z webových stránek, strojové učení, předzpracování, klasifikace, streamovací aplikace, uživatelské profily, cílená reklama.

Ústav
Studijní program
Informační technologie, obor Inteligentní systémy
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení C
Obhajoba
20. června 2019
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C.

Otázky u obhajoby
  1. Vysvětlete, proč se ve zvolené reklamní kampani nepodařilo prokázat přínos nových informací zahrnutých do uživatelských profilů.
  2. Nemá vliv na výsledný přínos krátký časový úsek reklamní kampaně?
Komise
Zbořil František, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), předseda
Bařina David, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Bidlo Michal, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Burget Lukáš, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Češka Milan, prof. RNDr., CSc. (UITS FIT VUT), člen
Šeda Miloš, prof. RNDr. Ing., Ph.D. (FSI VUT), člen
Citace
HADAČ, Filip. Rozšíření uživatelských profilů pro účely cílené reklamy. Brno, 2019. Diplomová práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2019-06-20. Vedoucí práce Zendulka Jaroslav. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22119/
BibTeX
@mastersthesis{FITMT22119,
    author = "Filip Hada\v{c}",
    type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Roz\v{s}\'{i}\v{r}en\'{i} u\v{z}ivatelsk\'{y}ch profil\r{u} pro \'{u}\v{c}ely c\'{i}len\'{e} reklamy",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2019,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22119/"
}
Nahoru