Detail práce
Zpracování uživatelských recenzí
Velmi často lidé nakupují na internetu zboží, které si nemohou prohlédnout a vyzkoušet. Spoléhají se tedy na recenze ostatních zákazníků, ale těch už může být v dnešní době příliš mnoho na to, aby je člověk mohl sám rychle a pohodlně zpracovat. Cílem této práce je nabídnout aplikaci, která dokáže v českých recenzích rozpoznat, jaké vlastnosti produktu jsou nejvíce komentované a zda je vyznění komentářů pozitivní či negativní. Výsledky pak mohou ušetřit velké množství času zákazníkům e-shopů a poskytnout zajímavou zpětnou vazbu výrobcům prodávaných produktů.
zpracování přirozeného jazyka, dolování v textu, analýza sentimentu, strojové učení, Naive Bayes, Maximum Entropy, vektor příznaků, sumarizace textu, předzpracování textu, NLTK
Studentka nejprve prezentovala výsledky, kterých dosáhla v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Studentka následně odpověděla na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studentky na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C.
- Mohla byste konkretizovat způsob, jakým se při zpracování webového obsahu rozpoznají kladné a záporné recenze (označené + a -)?
- Jak náročné by bylo adaptovat vytvořený nástroj na jiný webový zdroj?
Janoušek Vladimír, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Kolář Dušan, doc. Dr. Ing. (UIFS FIT VUT), člen
Malinka Kamil, Mgr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Rybička Jiří, doc. Ing. Dr. (Mendelu), člen
Rychlý Marek, RNDr., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
@mastersthesis{FITMT22145, author = "Dita Cihl\'{a}\v{r}ov\'{a}", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "Zpracov\'{a}n\'{i} u\v{z}ivatelsk\'{y}ch recenz\'{i}", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2019, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22145/" }