Detail práce

Simulation in Unity

Bakalářská práce Student: Kropáček Vojtěch Akademický rok: 2020/2021 Vedoucí: Milet Tomáš, Ing., Ph.D.
Název česky
Simulace v Unity
Jazyk práce
anglický
Abstrakt

V této práci budeme stavět na nedávném vzestupu popularity entity komponent systémů v oblasti vývoje her. Našim cílem je vytvořit aplikaci simulující ekosystém v programu Unity engine. Budeme se soustředit na výhody ECS architektury and vysvětlíme její atributy a rozdíly oproti tradičnímu přístupu. Pro běh naší simulace použijeme framework s názvem Entitas uvnitř Unity enginu. Dokončená implementace bude emulovat Lotka-Volterra rovnice, také známy pod názvem rovnice lovec-kořist. Nálezy budou prezentovány v grafech, které blízce sledují očekávané grafy. Tato práce poskytne hlubší porozumění ECS architektury a její specifikace v rámci implementace Entitas. Také shrne použitý přístup ke stavění jednoduchého ekosystému a výsledné nálezy.

Klíčová slova

Simulace, Unity, Komponentní systém, Entitní systém, Entity Component System, ECS, Entitas, C\#, Herní návrh, Ekosystém, Kompozice, Kompozice nad dědičností, Datově orientovaný návrh

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
neobhájeno
Obhajoba
15. června 2021
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Oponent hodnotil práci stupněm E, textovou část stupněm F, protože prezentační a textová kvalita není dostatečná. Student nedokázal vyvrátit výtky oponenta. Komise shledala nedostatky práce natolik závažné, že se práci rozhodla hodnotit jako nevyhovující.

Otázky u obhajoby
  1. Dokážete upřesnit, které z assetů jsou převzaty a které jsou autorské?
  2. Jaké je časové měřítko simulace? Tedy jaké časové jednotce odpovídá jeden krok simulace?
  3. Čím si vysvětlujete, že vlci vyhynou poměrně rychle, vůči králíkům a divokým prasatům? Vlk je přirozeným predátorem i vůči divočákům, jejichž počet v simulaci naopak roste.
  4. Můžete komentovat výtky k textové části práce?
Komise
Čadík Martin, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Bartík Vladimír, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Bařina David, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Kočí Radek, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Vašíček Zdeněk, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Citace
KROPÁČEK, Vojtěch. Simulation in Unity. Brno, 2021. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2021-06-15. Vedoucí práce Milet Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/23498/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT23498,
    author = "Vojt\v{e}ch Krop\'{a}\v{c}ek",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Simulation in Unity",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2021,
    location = "Brno, CZ",
    language = "english",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/23498/"
}
Nahoru