Detail práce
Physically Based Rendering
Tato bakalářská práce se věnuje vykreslování 3D modelů v reálném čase, kde je kladen důraz na fyzikální vlastnosti simulovaných světelných paprsků. Práce pojednává o technikách, které se touto problematikou zabývají a následně jejich využití pro vykreslení fyzikálně aproximovaného modelu.
PBR, PBS, fyzikálně založený model, mikrofasety, BRDF, IBL, GGX, Trowbridge-Reitz, Vulkan, glTF
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta a na doplnění ze strany přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "B".
- V práci je použit formát glTF. Samotný formát glTF 2.0 používá metallic-roughness material model. V roce 2020 pak do něj byly přidány formou rozšíření další materiálové parametry. Můžete porovnat, v čem vaše řešení přesahuje glTF materiálový model a naopak vlastnosti, které vaše řešení nepodporuje? Je vaše řešení výpočetně náročnější?
- Komise, například: Jaký smysl má použití gITF 2.0 ve Vaší práci?
Kočí Radek, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Křivka Zbyněk, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Vašíček Zdeněk, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT24011, author = "Ji\v{r}\'{i} Herrgott", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Physically Based Rendering", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2021, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24011/" }