Detail práce

Neeuklidovské vykreslování ve VR

Diplomová práce Student: Bobuľa Matej Akademický rok: 2020/2021 Vedoucí: Milet Tomáš, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Non-Euclidean Rendering in VR
Jazyk práce
český
Abstrakt

Cieľom tejto diplomovej práce je naštudovať si možnosti vykresľovania geometrie a priestorov vo virtuálnej realite. Zoznámiť sa s pojmom neeuklidovskej geometrie a neeuklidovského priestoru, jej vznikom, ako aj s princípmi, ktoré sa využívajú v hernom priemysle na ich simuláciu. Na základe naštudovaných materiálov potom vhodne zvoliť vývojové prostredie v ktorom sa samotná aplikácia, demonštrujúca takýto priestor, bude realizovať a implementovať zvolené techniky za pomoci ktorých sa dosiahne neeuklidovský priestor, efekt. Výsledkom práce je spustiteľná aplikácia navrhnutá na Windows platformách. Principiálne sa jedná o počítačovú hru, kde cieľom hráča je prechádzať jednotlivé úrovne, kde individuálne úrovne boli vytvorené tak, aby demonštrovali vždy mierne odlišný neeuklidovský priestor, efekt.

Klíčová slova

virtuálna realita, VR, Euklidovské priestory, neeuklidovské priestory, herný engine Unity, Unity 3D, viacpriechodové vykresľovanie, vykresľovanie do textúr, portály, stencilový buffer, stencilová maska, stereoskopické vykresľovanie

Ústav
Studijní program
Informační technologie, obor Počítačová grafika a multimédia
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení B
Obhajoba
21. června 2021
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.

Otázky u obhajoby
  1. V kapitole 3.2.2 uvádíte ray tracing jako jedno z možných řešení neeukleidovského vykreslování. Z popisu však není jasné jakým způsobem princip ray tracingu toto vykreslování realizuje. Prosím vysvětlete.
  2. Obrázek 4.9 není pochopitelný, popište prosím.
  3. V sekci 4.9.1 popisujete tvorbu herních úrovní pomocí exportu modelů z Blenderu do Unity a následného importu zpět. Proč nebylo možné vše vytvořit v Blenderu v jedné iteraci?

Dotaz na neeuklidovský prostor a jeho důsledky pro ray tracing. Dotaz na dostupnost vytvořené hry.

Komise
Smrž Pavel, doc. RNDr., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Čadík Martin, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Češka Milan, prof. RNDr., CSc. (UITS FIT VUT), člen
Hradiš Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Chudý Peter, doc. Ing., Ph.D. MBA (UPGM FIT VUT), člen
Szőke Igor, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
BOBUĽA, Matej. Neeuklidovské vykreslování ve VR. Brno, 2021. Diplomová práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2021-06-21. Vedoucí práce Milet Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24047/
BibTeX
@mastersthesis{FITMT24047,
    author = "Matej Bobu\'{l}a",
    type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Neeuklidovsk\'{e} vykreslov\'{a}n\'{i} ve VR",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2021,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24047/"
}
Nahoru