Detail práce
Neeuklidovské vykreslování ve VR
Cieľom tejto diplomovej práce je naštudovať si možnosti vykresľovania geometrie a priestorov vo virtuálnej realite. Zoznámiť sa s pojmom neeuklidovskej geometrie a neeuklidovského priestoru, jej vznikom, ako aj s princípmi, ktoré sa využívajú v hernom priemysle na ich simuláciu. Na základe naštudovaných materiálov potom vhodne zvoliť vývojové prostredie v ktorom sa samotná aplikácia, demonštrujúca takýto priestor, bude realizovať a implementovať zvolené techniky za pomoci ktorých sa dosiahne neeuklidovský priestor, efekt. Výsledkom práce je spustiteľná aplikácia navrhnutá na Windows platformách. Principiálne sa jedná o počítačovú hru, kde cieľom hráča je prechádzať jednotlivé úrovne, kde individuálne úrovne boli vytvorené tak, aby demonštrovali vždy mierne odlišný neeuklidovský priestor, efekt.
virtuálna realita, VR, Euklidovské priestory, neeuklidovské priestory, herný engine Unity, Unity 3D, viacpriechodové vykresľovanie, vykresľovanie do textúr, portály, stencilový buffer, stencilová maska, stereoskopické vykresľovanie
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.
- V kapitole 3.2.2 uvádíte ray tracing jako jedno z možných řešení neeukleidovského vykreslování. Z popisu však není jasné jakým způsobem princip ray tracingu toto vykreslování realizuje. Prosím vysvětlete.
- Obrázek 4.9 není pochopitelný, popište prosím.
- V sekci 4.9.1 popisujete tvorbu herních úrovní pomocí exportu modelů z Blenderu do Unity a následného importu zpět. Proč nebylo možné vše vytvořit v Blenderu v jedné iteraci?
Dotaz na neeuklidovský prostor a jeho důsledky pro ray tracing. Dotaz na dostupnost vytvořené hry.
Čadík Martin, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Češka Milan, prof. RNDr., CSc. (UITS FIT VUT), člen
Hradiš Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Chudý Peter, doc. Ing., Ph.D. MBA (UPGM FIT VUT), člen
Szőke Igor, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
@mastersthesis{FITMT24047, author = "Matej Bobu\'{l}a", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "Neeuklidovsk\'{e} vykreslov\'{a}n\'{i} ve VR", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2021, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24047/" }