Detail práce

Generating Terrain with Animated Water Surface in Unity

Bakalářská práce Student: Karavasilev Boris Akademický rok: 2020/2021 Vedoucí: Španěl Michal, Ing., Ph.D.
Název česky
Generování terénu v Unity s animovanou vodní hladinou
Jazyk práce
anglický
Abstrakt

V rámci této práce byl navržen procedurální generátor terénu a shader pro vizualizaci vodní hladiny. Tyto komponenty byly použity k implementaci generátoru nekonečných světů složených z ostrovů rozesetých v moři. Pro tento účel byly modifikovány tradiční metody rozdělení světa a umísťování objektů. Dále byl navržen přístup ke generování terénu ostrovů s rozmanitými tvary pomocí pseudonáhodného generování bodů definujících vlastnosti terénu. Implementovaný generátor ostrovů běží v reálném čase a je výzvou pro podobné existující nástroje dostupné pro Unity.

Klíčová slova

procedurální generování ostrovů, procedurální generování terénu, shader vodní hladiny,Unity

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení A
Obhajoba
16. června 2021
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na doplnění ze strany přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "A".

Otázky u obhajoby
  1. Dal by se Váš generátor využít či adaptovat i na jiné oblasti, než jen na scénář s oceánem a ostrovy? Například vesmír, města, pohoří, atp.
  2. Zvolená grafika vybízí k využití Vašeho řešení na mobilních telefonech či tabletech, uvažoval jste tuto možnost? Vyskytly by se nějaké limity či překážky použitím tohoto typu zařízení?
  3. Šlo by Váš nástroj využít i v případné hře více hráčů?
  4. Komise, například: Budete v rozšíření práce pokračovat?
Komise
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Křivka Zbyněk, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Vašíček Zdeněk, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Citace
KARAVASILEV, Boris. Generating Terrain with Animated Water Surface in Unity. Brno, 2021. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2021-06-16. Vedoucí práce Španěl Michal. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24089/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT24089,
    author = "Boris Karavasilev",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Generating Terrain with Animated Water Surface in Unity",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2021,
    location = "Brno, CZ",
    language = "english",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24089/"
}
Nahoru