Detail práce

Trénování inteligentních agentů v enginu Unity

Bakalářská práce Student: Vaculík Jan Akademický rok: 2020/2021 Vedoucí: Matýšek Michal, Ing.
Název anglicky
Training Intelligent Agents in Unity Game Engine
Jazyk práce
český
Abstrakt

Cílem práce je navrhnout aplikace, které demonstrují sílu strojového učení pro tvorbu umělé inteligence ve videohrách. K řešení této problematiky je použita sada nástrojů ML-Agents, která umožňuje tvorbu inteligentních agentů v enginu Unity. Jednotlivé demonstrační aplikace jsou zaměřeny na různé scénáře využití této sady. Pro trénování je použito zpětnovazební a imitační učení.

Klíčová slova

strojové učení, neuronová síť, posilované učení, učení napodobováním, Unity, ML Agents, Python, agenti

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení B
Obhajoba
15. června 2021
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.

Otázky u obhajoby
  1. V sekci 4.2 popisujete ray casting u inteligentních agentů. Chybí však vysvětlení z jakého důvodu bývá tato funkce vyžadována. Prosím vysvětlete.
  2. Na základě čeho byly stanoveny konkrétní hodnoty odměn pro agenty uvedené v sekci 7.1? 
  3. V sekci 7.1 píšete: "...byla zvolena druhá varianta, která vedla k zajímavějšímu chování agenta...". Popište prosím podrobně co je myšleno pojmem "zajímavější chování".
  4. Uveďte prosím dosažené výsledky do kontextu s existujícími studiemi a případně navrhněte možná vylepšení pro reálné použití ve hrách.
  5. Jaký byl cíl práce?
  6. Jaké algoritmy používáte?
  7. Pokud by se přidávala další hra, co by bylo potřeba udělat?
Komise
Zbořil František, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), předseda
Hradiš Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Kekely Lukáš, Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Rogalewicz Adam, doc. Mgr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Veselý Vladimír, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Citace
VACULÍK, Jan. Trénování inteligentních agentů v enginu Unity. Brno, 2021. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2021-06-15. Vedoucí práce Matýšek Michal. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24108/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT24108,
    author = "Jan Vacul\'{i}k",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Tr\'{e}nov\'{a}n\'{i} inteligentn\'{i}ch agent\r{u} v enginu Unity",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2021,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24108/"
}
Nahoru