Detail práce
Trénování inteligentních agentů v enginu Unity
Cílem práce je navrhnout aplikace, které demonstrují sílu strojového učení pro tvorbu umělé inteligence ve videohrách. K řešení této problematiky je použita sada nástrojů ML-Agents, která umožňuje tvorbu inteligentních agentů v enginu Unity. Jednotlivé demonstrační aplikace jsou zaměřeny na různé scénáře využití této sady. Pro trénování je použito zpětnovazební a imitační učení.
strojové učení, neuronová síť, posilované učení, učení napodobováním, Unity, ML Agents, Python, agenti
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.
- V sekci 4.2 popisujete ray casting u inteligentních agentů. Chybí však vysvětlení z jakého důvodu bývá tato funkce vyžadována. Prosím vysvětlete.
- Na základě čeho byly stanoveny konkrétní hodnoty odměn pro agenty uvedené v sekci 7.1?
- V sekci 7.1 píšete: "...byla zvolena druhá varianta, která vedla k zajímavějšímu chování agenta...". Popište prosím podrobně co je myšleno pojmem "zajímavější chování".
- Uveďte prosím dosažené výsledky do kontextu s existujícími studiemi a případně navrhněte možná vylepšení pro reálné použití ve hrách.
- Jaký byl cíl práce?
- Jaké algoritmy používáte?
- Pokud by se přidávala další hra, co by bylo potřeba udělat?
Hradiš Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Kekely Lukáš, Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Rogalewicz Adam, doc. Mgr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Veselý Vladimír, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT24108, author = "Jan Vacul\'{i}k", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Tr\'{e}nov\'{a}n\'{i} inteligentn\'{i}ch agent\r{u} v enginu Unity", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2021, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24108/" }