Detail práce

Radarový senzor pro adaptivní tempomat

Bakalářská práce Student: Lacek Richard Akademický rok: 2020/2021 Vedoucí: Maršík Lukáš, Ing.
Název anglicky
Radar Sensor for Active Cruise Control
Jazyk práce
český
Abstrakt

Cieľom práce bolo navrhnúť implementáciu adaptívneho tempomatu s pomocou radaru ako senzoru okolia pred vozidlom. V riešení bola použitá aplikácia VCDS-Lite na zisťovanie aktuálnej rýchlosti vozidla, a demo od spoločnosti Texas Instruments, na zachytávanie okolia pred vozidlom radarom AWR1843. Za použitia týchto dvoch aplikácií bolo vyhodnotené okolie pred vozidlom, z ktorého vychádzala inštrukcia pre vodiča. Výsledkom práce je aplikácia zobrazujúca aktuálnu rýchlosť vozidla spolu s aktuálnou inštrukciou adaptívneho tempomatu. Okrem nastavenia rýchlosti, aplikácia poskytuje aj možnosť nastavenia časového rozostupu od vozidla, ktoré nasleduje.

Klíčová slova

Adaptívny tempomat, FMCW radar, Texas Instruments automotive radar, AWR1843, Dopplerov efekt, diskrétna Furierova transformácia, Kalmanov filter

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení C
Obhajoba
16. června 2021
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C.

Otázky u obhajoby
  1. V textu práce uvádíte, že zjišťování rychlosti automobilu pomocí otáček kol je třeba zpřesňovat s využitím GPS. Proč to je potřeba? Pro přesnost nastavené rychlosti kvůli uživateli, nebo je to potřeba pro správnou "regulaci" rychlosti adaptivním tempomatem a funkci tempomatu v systému vozidla?
  2. Dalo by se vyčíslit, jak dobře pracovalo zařízení při experimentech? (Například jaký byl počet chyb za kilometr, za hodinu nebo podobně, případně v jakém procentu času pracoval systém správně/špatně.)
  3. Pracujete nějak s reakční dobou člověka?
Komise
Černocký Jan, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), předseda
Češka Milan, doc. RNDr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Jaroš Jiří, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Orság Filip, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Rychlý Marek, RNDr., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Citace
LACEK, Richard. Radarový senzor pro adaptivní tempomat. Brno, 2021. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2021-06-16. Vedoucí práce Maršík Lukáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24171/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT24171,
    author = "Richard Lacek",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Radarov\'{y} senzor pro adaptivn\'{i} tempomat",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2021,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24171/"
}
Nahoru