Detail práce

Multiplatformní karetní hra s umělou inteligencí

Bakalářská práce Student: Trejtnar Martin Akademický rok: 2020/2021 Vedoucí: Matýšek Michal, Ing.
Název anglicky
Multiplatform Card Game with Artificial Intelligence
Jazyk práce
český
Abstrakt

Tato práce se zabývá umělou inteligencí v karetních hrách. Cílem je implementovat multiplatformní hru tohoto žánru v herním enginu Unity, shrnout možné přístupy vytváření inteligentních protihráčů a pro zvolenou hru navrhnout a popsat metodu nejvhodnější, případně kombinaci několika. Provedený výzkum ukázal, že problémová doména je u karetních her většinou dosti specifická a to znesnadňuje užití univerzálních algoritmů. Zvolený problém je vyřešen formou rule-based umělé inteligence. Podařilo se vytvořit inteligentního hráče pro zástupce z kategorie imperfect information games, což je jeden z hlavních přínosů této práce. Ačkoli se dopouští drobných taktických prohřešků, jeho chování většinou blízce připomíná smýšlení středně zkušených hráčů.

Klíčová slova

umělá inteligence, Unity, Umělá inteligence v karetních hrách, Multiplatformní vývoj, imperfect information games, Karetní hra Bang!, Nashova rovnováha, teorie her, C#

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení A
Obhajoba
15. června 2021
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A.

Otázky u obhajoby
  1. V sekci 5.1 uvádíte jako hlavní důvod pro implementaci pomocí LAN zachování kontaktu hráčů (verbálně i neverbálně). Nesplňoval by tento požadavek i formát telekonference + výsledná aplikace?
  2. V sekci 8.1 je uvedeno pravidlo, kdy střelbu na šerifa automaticky umělá inteligence použije pro identifikaci, že daný hráč je nepřítelem šerifa. Nemůže toto pravidlo způsobit pozdější problémy při rozhodování AI pokud například hráč vystřelil omylem?
  3. Pravidla chování AI jsou dobře popsána v textu. Uvítal bych však přehledné schéma, které by jednoduše shrnovalo veškerá použitá pravidla a tak nastínilo jak komplexní ve výsledku AI je. Prosím o doplnění tohoto schématu na prezentaci pro obhajobu.
  4. Můžete prosím více popsat inteligentního hráče?
  5. Proč máte v práci prohledávací algoritmy, když je vůbec nepoužíváte?
  6. Je v inteligentním hráči nějaký prvek náhodnosti?
  7. Existuje nějaké podobné řešení?
Komise
Zbořil František, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), předseda
Hradiš Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Kekely Lukáš, Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Rogalewicz Adam, doc. Mgr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Veselý Vladimír, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Citace
TREJTNAR, Martin. Multiplatformní karetní hra s umělou inteligencí. Brno, 2021. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2021-06-15. Vedoucí práce Matýšek Michal. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24179/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT24179,
    author = "Martin Trejtnar",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Multiplatformn\'{i} karetn\'{i} hra s um\v{e}lou inteligenc\'{i}",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2021,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24179/"
}
Nahoru