Detail práce

Počítačová hra pro boj se suchem v Unity

Bakalářská práce Student: Olearčin Daniel Akademický rok: 2021/2022 Vedoucí: Beran Vítězslav, doc. Ing., Ph.D.
Název anglicky
A Computer Game to Fight Drought in the Countryside in Unity
Jazyk práce
český
Abstrakt

Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom a vývojom hry v hernom engine Unity. Hra má za úlohu byť edukatívna. Hráč má možnosť oboznámiť s rôznymi okolnosťami, ktoré vyplývajú na výnosnosť dediny a zádržnosť vody v krajine. Cieľom hry je mapovanie malej oblasti dediny, nad ktorou je možné vykonávať zamieňanie jednotlivých políčok za iné typy. Pomocou jednoduchých modelov, charakteristických výpočtov a pravidiel je možné sledovať dopad týchto zmien na výnosnosť dediny a zádržnosť vody v krajine.

Klíčová slova

Unity, Unity3D, Blender, C#, herné mechaniky, vysychanie krajiny, vývoj počítačovej hry, vývoj dediny v čase, herný dizajn, edukatívne hry

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
neobhájeno
Obhajoba
16. června 2022
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student se následně vyjádřil k oběma posudkům a zodpověděl dotazy komise. Komise posoudila hodnocení v posudcích práce, obhajobu studenta a dospěla k závěru, že realizační výstup neodpovídá požadavkům na bakalářskou práci a kvalita zpracování i prezentace jsou nevyhovující. Komise shledala nedostatky práce natolik závažnými, že se práci rozhodla hodnotit stupněm F.

Otázky u obhajoby
  1. V sekci: "Techniky herného designu" zmiňujete tři koncepty her: "Flow", "Zábava", "Obťažnosť". Kde se ve vašem programu objevuje alespoň jeden koncept?
  2. V menu máte možnost nastavení zvuků. Kde se ve vaší aplikaci vyskytují nějaké zvuky?
  3. V čem spočívá tato hra?
  4. Co je cílem práce? Co je jejím největším přínosem?
  5. Jak ve hře pracujete s oblastí, ze které se počítají výsledky? Jsou pro různé herní prvky (pole, řeka) použity různé koeficienty?
Komise
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Bidlo Michal, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Hliněná Dana, doc. RNDr., Ph.D. (UMAT FEKT VUT), člen
Musil Miloš, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Rogalewicz Adam, doc. Mgr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Citace
OLEARČIN, Daniel. Počítačová hra pro boj se suchem v Unity. Brno, 2022. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2022-06-16. Vedoucí práce Beran Vítězslav. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/25010/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT25010,
    author = "Daniel Olear\v{c}in",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Po\v{c}\'{i}ta\v{c}ov\'{a} hra pro boj se suchem v Unity",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2022,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/25010/"
}
Nahoru