Result Details
Měření obchodní výkonnosti podniku
V současném období globální konkurence se podniky snaží udržet a zvýšit svůj tržní podíl zvýšením stupně spokojenosti zákazníků. Jelikož se včasná znalost vývoje tohoto ukazatele stala otázkou přežití většiny podniků je potřeba stále větší důraz klást na možnosti měření obchodní výkonnosti podniku a zejména na měření indexu spokojenosti zákazníka. Tento příspěvek se zaměřuje na hlavní výsledkové ukazatel při měření obchodní výkonnosti podniku.
Today in time of global competition companies seek to keep and increase their market share by increasing the degree of customers' satisfaction. Since the timely trend knowledge of this indicator became the matter of survival among the most of companies, it is necessary to insist increasingly on possibilities of company business performance and in particular on measurement of customer satisfaction index. This paper is engaged in the principal result indicators in company business performance measurement.
Měření výkonnosti, Index spokojenosti zákazníků, měření obchodní výkonnosti, tržní podíl
Performance measurement, customer satisfaction index, business performance measurement, market share
@inproceedings{BUT30394,
author="Vojtěch {Bartoš}",
title="Měření obchodní výkonnosti podniku",
booktitle="Research Report 2 Aktuální problémy teorie a praxe v ekonomice II",
year="2008",
series="Vědecké spisy FES",
number="1",
pages="6--9",
publisher="Univerzita Pardubice",
address="Pardubice",
isbn="978-80-7395-145-0"
}