Result Details

CFD analýza motorové gondoly letounu L 410

FRIEDL, J.; CHUDÝ, P. CFD analýza motorové gondoly letounu L 410. In 8. uživatelská konference FLUENT 2002. Praha: TechSoft Engineering spol. s.r.o., 2002. 9 s. ISBN: 80-238-9404-8.
English title
CFD analysis of aircraft L 410 engine nacelle
Type
conference paper
Language
Czech
Authors
Abstract

Cílem tohoto příspěvku je předvést předběžné výsledky CFD analýzy motorové gondoly letounu L 410 vybaveného motorem Walter M 601. Úkolem bylo určit parametry proudu ve vstupním kanále v daných řezech. Výpočty jsou částí optimalizačního problému vedoucího k zvýšení efektivního výkonu systému "motor - gondola". Výsledky ukazují výskyt odtržené oblasti proudu na horní straně vstupního kanále.

English abstract

The purpose of this paper is to present the preliminary CFD computation of a LET L-410 engine nacelle equipped with Walter M-601 turboprop engine. The task was to estimate the nacelle fluid characteristics at a set of chosen control planes. The computation is a part of an optimization process focused on the increase of performance and reduction of losses in the 'engine-nacelle' system. The process of creating suitable computational 3D domain, in the preparation of inputs required by the solver, was the most time consuming part due to the geometric complexity of the problem. As the particular result a problem with flow separation has occurred in the input section.

English keywords

aerodynamic, CFD, nacelle, air intake

Published
2002
Pages
9
Proceedings
8. uživatelská konference FLUENT 2002
Series
NEUVEDENO
Edition
NEUVEDENO
Conference
8.uživatelská konference FLUENT 2002
ISBN
80-238-9404-8
Publisher
TechSoft Engineering spol. s.r.o.
Place
Praha
BibTeX
@inproceedings{BUT7488,
  author="Jan {Friedl} and Peter {Chudý}",
  title="CFD analýza motorové gondoly letounu L 410",
  booktitle="8. uživatelská konference FLUENT 2002",
  year="2002",
  pages="9",
  publisher="TechSoft Engineering spol. s.r.o.",
  address="Praha",
  isbn="80-238-9404-8"
}
Departments
Back to top