Result Details

ELASTICITA POPTÁVKY PIVA A COCA-COLY ČESKÉHO SPOTŘEBITELE

LUŇÁČEK, J.; FELDBABEL, V. ELASTICITA POPTÁVKY PIVA A COCA-COLY ČESKÉHO SPOTŘEBITELE. In Pocta Karlu Schellemu k 60. narozeninám. 1. Brno: Key Pulishing s.r.o., 2012. s. 1124-1136. ISBN: 978-80-7418-144-3.
English title
THE ELASTICITY OF DEMAND FOR THE BEER AND THE COCA-COLA OF THE CZECH CONSUMER
Type
chapter in a book
Language
Czech
Authors
Luňáček Jiří, Ing., Ph.D., MBA, ÚE (FBM)
Feldbabel Vít, Mgr.
Abstract

Elasticita poptávky je zkoumána netradičním způsobem, který se snažil postihnout na rozdíl od běžného postupu regresní analýzy ve větší míře variabilitu odpovědí jednotlivých respondentů. Dotazníkové šetření bylo provedeno ve skupině 534 respondentů. Získaná data byla zpracována podle zvolených statistických metod, zároveň byla stanovena jejich spolehlivost v rámci střední kvadratické chyby. Výsledky, které byly zjištěny, byly porovnány s údaji o poptávce po stejném druhu zboží ve Spojených státech amerických. Toto srovnání prokázalo, že v určitých případech skutečně existuje odlišnost v preferencích českého a amerického zákazníka. Z pohledu elasticity poptávky se skutečně prokázalo, že pivo je při běžných cenových hladinách pro nás „národní nápoj“ ale s prakticky jednotkovou elasticitou (přesněji skoro jednotkově elastickou). Z tohoto pohledu se tedy nijak zásadně neodlišuje od Coca – Coly.

English abstract

The elasticity of demand is examined by applying a non-traditional method trying to reflect (unlike the common regression analysis procedure) variability of answers of individual respondents to a higher degree. The questionnaire research was performed in the group of 534 respondents. The obtained data have been processed by the chosen statistical methods; at the same time their reliability has been determined within the scope of the mean quadratic error. The reached results were compared with the data concerning demand for the same kind of goods in the United States. The comparison has revealed that in certain cases there really is a certain dissimilarity and distinction in preferences of the Czech and American customer.

Keywords

elasticita, spotřební koš, výdaje, poptávka

English keywords

Elasticity of demand, Expenditure, Consumer Basket, Demand

Published
2012
Pages
1124–1136
Book
Pocta Karlu Schellemu k 60. narozeninám
Series
1
Edition
1
ISBN
978-80-7418-144-3
Publisher
Key Pulishing s.r.o.
Place
Brno
BibTeX
@inbook{BUT97896,
  author="Jiří {Luňáček} and Vít {Feldbabel}",
  title="ELASTICITA POPTÁVKY PIVA A COCA-COLY ČESKÉHO SPOTŘEBITELE",
  booktitle="Pocta Karlu Schellemu k 60. narozeninám",
  year="2012",
  publisher="Key Pulishing s.r.o.",
  address="Brno",
  series="1",
  edition="1",
  pages="1124--1136",
  isbn="978-80-7418-144-3"
}
Departments
Back to top