Result Details
Soukromí uživatelů v prostředí internetové reklamy na českém webu
Reklama zajišťuje chod celé řady webových serverů, pro které často bývá hlavním zdrojem příjmů. V dnešním marketingu se používá celá řada způsobů cílení reklamy včetně cílení na dřívější zákazníky identifikované e-mailem nebo telefonním číslem. Pro zobrazení co nejrelevantnější reklamy se využívají aukční servery, které šíří nabídky prozrazující velké detaily o uživateli, jeho vlastnostech, prohlížeči, poloze apod. Proto jsou v poslední době podávány četné stížnosti k dohledovým orgánům. Jaký je stav v ČR? Tento článek ukazuje, že neradostný.
Bid requests in Internet auctions for advertisement impressions propagate details about users, their attributes, browsers, location etc. Recently, several complaints have been lodged with several supervisory data protection authorities. This paper shows that special categories of personal data are processed in RTB initiated by Czech websites without seeking consent.
Internetová reklama, Real Time Bidding, soukromí, GDPR,
Transparency and Consent Framework.
Internet advertisement, Real Time Bidding, privacy, GDPR,
Transparency and Consent Framework.
@article{BUT163424,
author="Libor {Polčák}",
title="Soukromí uživatelů v prostředí internetové reklamy na českém webu",
journal="DSM Data Security Management",
year="2020",
volume="2020",
number="1",
pages="11--16",
issn="1211-8737",
url="https://tate.cz/dsm-zdarma"
}