Programové prohlášení v PDF ke stažení

Programové prohlášení kandidáta na děkana FIT VUT v Brně

Doc. Dr. Ing. Petr Hanáček

Slovo úvodem

Vážené kolegyně a kolegové, rozhodl jsem se kandidovat na funkci děkana naší fakulty pro příští funkční období a nyní jsem již byl nominován dvěma ústavy - UPGM a UPSY. Jako kandidát na děkana fakulty si uvědomuji, že se jedná o důležitou a zodpovědnou funkci, která vyžaduje schopnost vést, motivovat a reprezentovat akademickou obec. Mým cílem je přispět k rozvoji fakulty jako významného a uznávaného vzdělávacího a výzkumného centra, které je otevřené spolupráci s ostatními fakultami, domácími i zahraničními univerzitami, výzkumnými institucemi, firmami a veřejnou sférou. V tomto programovém prohlášení bych rád představil hlavní oblasti, na které se chci zaměřit jako děkan, a navrhl některé konkrétní kroky, které bych chtěl podniknout v případě svého zvolení.

Výuka

Fakulta musí mít konkurenceschopné studijní programy. To neznamená slevit z nároků na kvalitu absolventů, ani zavádět nepřehlednou paletu chytlavě pojmenovaných programů. Znamená to hledat takové nastavení, aby schopný a chytrý uchazeč dokázal při porovnání s kvalitními programy nejlepších konkurenčních institucí spolehlivě rozpoznat, že studium na FIT mu přinese skvělé a na trhu práce konkurenceschopné vzdělání. Výchozí pozici máme dobrou: pověst kvalitní informatické fakulty nás zatím provází, udrželi jsme si relativně přehlednou strukturu studijních programů, odolali jsme zavádění únikových programů pro ty, kteří hledají snadný titul. Je třeba neusnout na vavřínech, vyhodnotit zkušenosti, silné a slabé stránky našich programů a nebát se provést změny k lepšímu. To platí na úrovni celých programů, ale i na úrovni předmětů. Tam, kde je to možné, by bylo ideální postavit předměty na uznávaných světových učebnicích.

Internacionalizace vzdělávacího procesu nesmí být samoúčelná, to vede pouze k plýtvání prostředky, ale také ji nelze šmahem zavrhnout, to bychom se ochuzovali o její přínosy. A prestižní fakultu si v dnešní době lze bez internacionalizace vlastně představit jenom těžko. Internacionalizace se však netýká jenom anglických studijních programů, nýbrž i studijních programů českých, protože angličtina je pro informatiky velmi důležitá. Chceme získávat další dobře motivované cizince i do českých programů. Ani v českých a ani v anglických programech to ale nesmí být vízoví turisté, musíme přilákat motivované uchazeče s dobrým předchozím vzděláním a ochotou na sobě pracovat.

Vzdělávací proces na fakultě musí být finančně udržitelný. Protože klíčovým prvkem vzdělávacího procesu jsou lidé, znamená to zejména, že učitelé budou férově hodnoceni, aby byli motivováni věnovat výuce adekvátní úsilí. K tomu vede cesta přes efektivitu a transparenci finančních toků fakulty na vzdělávání a řízení počtu studujících, nikoli přes nepromyšlené optimalizace s negativním vlivem na kvalitu vzdělávacího procesu. Budeme podporovat rozdělování financí za výuku mezi fakulty podle počtu studii (do 2 let bude již podíl 100% financován podle počtu studií), což mluví ve prospěch FITu. Hodnocení kvality výuky, které bude sloužit pro její řízení, musí být komplexní a kombinovat využití více různých nástrojů.

Podstatnou složkou řízení kvality vzdělávacího procesu musí být i takové faktory, jako je dobře nastavená organizační kultura, atmosféra mezi studujícími a jejich vztah k fakultě. Je v zájmu všech aktérů, aby studující byli co nejvíce přítomni na fakultě a brali ji jako „svoje“ místo nejen pro vzdělávání, ale i pro další aktivity, které ke studentskému a akademickému životu patří. Máme pro to vynikající předpoklady, jako je skvělý areál a kolektiv zapálených akademiků. Potřebujeme také moderní informační systém, digitalizovat výukové podklady a správně nastavit komunikační prostředky a kanály mezi fakultou, učiteli a studujícími.

Cíle a vize v oblasti výuky

  • Digitální fakulta - efektivní a funkční rozhraní pro výuku. Cílem je moderní informační systém, digitální výukové podklady (učebnice, prezentace, videozáznamy, diskuse...), připravenost na digitální výuku v případě potřeby. Integrální součástí by měla být diskusní platforma (např. něco jako Discord).
  • Konkurenceschopnost studijních programů vůči kvalitním programům konkurenčních institucí.
  • Podpora akademického prostředí a akademické atmosféry, podpora různých aktivit v prostorách fakulty. Zajištění sociálního bezpečí na fakultě. Konstruktivní spolupráce s akademickým senátem a studentskou unií.
  • Hodnocení kvality výuky - více využívat data a informace z hodnocení a průzkumů. Jde o cenná data, která nejsou dostatečně využívána pro rozhodování.
  • Rozumná organizace výuky - ne příliš komplikované studijní předpisy, tři zkušební termíny.
  • Práce se studenty - prevence studijní neúspěšnosti (analýza, nastavení opatření a vyhodnocování), adaptační (doučovací) kurzy, podpora talentovaných studentů, integrace studentů (studentské organizace), poradenství pro studenty.
  • Heslo: Vysoká kvalita výuky a konkurenceschopné studijní programy.

Věda a tvůrčí činnost

Věda a výzkum jsou pro technickou vysokou školu zásadní. Nejen že představují jednu z hlavních rolí vysoké školy, vedle vzdělávání a “třetí role”, jsou ale také dobrým prostředkem oživení výuky, udržování kvalifikace akademických pracovníků a jsou také zejména v dnešní době jedním z důležitých zdrojů pro získávání financí - ať už grantů nebo smluvního výzkumu. Proto je naším cílem vědu a výzkum pěstovat, rozvíjet a mít je jako jednu z hlavních priorit naší fakulty.

V nadcházejícím období budeme prosazovat následující hlavní cíle ve vědě a výzkumu:

  • Kvalita výzkumu. Kvalita výzkumu na univerzitě ovlivňuje nejen její postavení a prestiž v domácím i mezinárodním prostředí, ale také její schopnost získávat finanční prostředky, navazovat spolupráci s dalšími partnery, podporovat tvůrčí potenciál akademické obce a přispívat k vzdělání a kultuře.
  • Chceme podpořit naše zaměstnance i doktorandy v tvorbě a publikování kvalitních vědeckých prací, které jsou klíčovým ukazatelem výkonnosti a úrovně naší fakulty. K tomu patří podpora “good practices” ve tvorbě a publikování mezi zaměstnanci i doktorandy, ocenění úspěšných autorů dobrých publikací i věcných výsledků a zvýšení povědomí o důležitosti publikování.
  • Doktoráty, docentury, profesury. Docenti a profesoři jsou hlavní “hybnou pákou” nejen vědy a výzkumu, ale i výuky na vysoké škole. FIT má akreditaci pro habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem a je naším cílem průběžně aktualizovat a modernizovat tato řízení. K tomu je zapotřebí mít jednoduchá, vysoká, ale rozumná a obecně akceptovatelná kritéria řízení, budovat (udržovat) dobrou reputaci “našich titulů” v ČR i ve světě a současně zajistit, aby nedocházelo k “vytahování žebříků”.
  • Propojení výzkumu a výuky. Dobrý učitel je takový učitel, který zná svůj obor nejen “ze školy, knih nebo internetu”, ale který má praktické zkušenosti. Zdrojem takových praktických zkušeností jsou zejména věda, výzkum a praxe. Proto u akademických pracovníků budeme podporovat, aby ideálně každý učitel byl zapojen do vědy, nejlépe mezinárodně. Budeme se budeme snažit, aby výzkumníci, kteří “zejména zkoumají”, učili alespoň trochu. A budeme se snažit, aby výsledky výzkumných projektů byly vidět hned ve výuce (třeba i v extra předmětu) a tím aby učitelé předávali studentům své expertní znalosti..
  • Hodnocení pracovníků z hlediska výzkumu. Vědeckou a výzkumnou činnost je třeba nejen podporovat, ale i hodnotit a nastavit pro ni rozumná kritéria kvality. K tomu na FIT směřujeme a předpokládáme v následujícím období zejména dokončení popisu “standardů” výzkumných a akademických pracovníků, předpokládáme aktualizovat metodiku finančního hodnocení vědy a výzkumu (“bobry”) a hodnotit pracovníky v určité periodě i pomocí “peer review”.

Dílčí kroky k dosažení výše uvedených cílů (pět praktických kroků):

  • Zavést seminář dobré praxe v tvorbě, publikování (možná výuce a transferu) na FIT.
  • Vytvořit a nechat formálně schválit hodnocení vědy a výzkumu (to na FIT chybí).
  • Zavést “peer review” pracovníků - pojďme si říct navzájem, co můžeme dělat lépe.
  • “Pošťuchovat” akademiky, aby se zapojovali do výzkumu a výzkumníky do výuky.
  • Podporovat dobrý výzkum, získávání titulů a šířit dobré jméno naší fakulty doma i v zahraničí.
  • Zavést místo “hostujícího profesora” a podobně zavést místo “mimořádného profesora”.

Cíle a vize v oblasti vědy a tvůrčí činnosti

  • Naše univerzita je výzkumnou univerzitou (což se podařilo v tomto roce potvrdit získáním členství VUT v Asociaci výzkumných univerzit). Naše fakulta chce být výzkumnou fakultou. K tomu je třeba zlepšovat povědomí o univerzitě i fakultě a získávat vliv. A snažit se ovlivňovat pravidla tak, aby neupozaďovala technické univerzity, jak se dříve stávalo. Heslo: Nebýt instituce, která se přizpůsobuje pravidlům, ale která pravidla spoluvytváří.
  • Následující vizí by měla být snaha o zlepšení hodnocení univerzity ve škálování univerzit. V současnosti máme hodnocení B a chceme se přesunout k hodnocení A.
  • Soustředit se na transparentní a efektivní financování tvůrčí činnosti, především projektů a smluvního výzkumu. Udržet současný poměr zdrojů financování fakulty s posílením všech tří částí. Soustředit se na projekty, které jsou přínosem pro fakultu.

Marketing a vnější vztahy

V oblasti marketingu se zaměříme na tři hlavní oblasti. Marketing vzdělávání, který bude cílit na získávání kvalitnějších uchazečů, kdy nebudeme měřit pouze počty uchazečů, ale i jejich nižší neúspěšnost nebo studijní průměr. Toho musíme docílit zlepšením komunikace a spolupráce s relevantními SŠ, zejména pedagogy a budováním sítě studentských ambasadorů a prací s absolventy. Marketing výzkumu musí zlepšit prezentaci výsledků našeho výzkumu i širší veřejnosti. Třetí oblastí je pak marketing instituce, a to uvnitř i navenek.

V oblasti marketingu se musíme více zaměřit na hodnocení efektivity marketingových aktivit. Zrevidovat segmentaci cílových skupin a nástrojů, které mohou naše cíle nejlépe realizovat s ohledem na finanční efektivitu. Musíme se také věnovat monitorování názorů a stavu na FIT, a to jak mezi zaměstnanci, tak studenty. Identifikace silných stránek a hlavních překážek nám umožní efektivně pracovat na takových opatřeních, které reálně omezí identifikované neduhy a zlepší obraz i život na fakultě. Nám i studentům.

Spolupráce s průmyslem, jak v oblasti výzkumu, tak ve vzdělávání, je pro FIT klíčová. Díky kvalitním kontaktům s průmyslem máme možnost získávat důležité výzkumné projekty v ČR i zahraničí. Máme také kontakty na odborníky v průmyslu, kteří přináší relevantní praktické úlohy studentům, umožní získání praktických zkušenostech na stážích nebo oživí naše přednášky praktickými ukázkami aplikací námi vyučované látky přímo v prodávaných produktech a službách. Proto je na FIT dlouhodobá strategie budovat kontakty s průmyslem na bázi vysoké odbornosti. Kolegové z praxe se účastní akcí Excel@FIT a zejména přednáší své odborné zkušenosti na konferenci ŽijemeIT. V tomto bychom měli nadále pokračovat a podpořit rozvoj spolupráce a kontaktů se špičkovými IT firmami nejen v našem regionu, ale i v zahraničí.

Velký potenciál máme i v našich úspěšných absolventech. Tento potenciál zatím nevyužíváme zcela naplno. Pro FIT bude přínosem více rozvinout program pro absolventy. Nejen jim nabídnout možnost setkání na FIT nebo sponzoringu své "alma mater", ale i budování sítě kontaktů pro spolupráci, lepší využití služeb FIT apod.

Důležitá je i podpora našich studentů v jejich práci na svých vlastních projektech, k čemuž máme program Star(t)up@FIT. Musíme pokračovat v rozvoji podnikavosti našich studentů a dále rozvíjet možnosti zapojení fakulty do jejich projektů a nových firem. K tomu dnes slouží FIT Creative Showroom & Open Space. To se týká i podpory akademiků při komercializaci jejich vědeckých výsledků. Je tedy třeba budovat kulturu zakládání úspěšných technologických firem (spinoffů) z našich vědeckých výsledků. Rozjet takovou firmu je obdivuhodné hrdinství. Úspěšně ji rozvíjet je velká práce a ještě větší kus štěstí. Buďme na naše kolegy, kteří to dokázali nebo se o to pokouší, hrdí a podporujme je.

Cíle a vize v oblasti marketingu

  • Provádět pečlivou definici cílů marketingových aktivit.
  • Zavést hodnocení efektivity marketingových aktivit.
  • Rozšířit činnost marketingu s ohledem na nové oblasti a výzvy pro marketing (Internacionalizace - zlepšení náboru zahraničních studentů, jde o důležitou součást žebříčků, asociace univerzit - např. EULIST, alumni, podpora zlepšení hodnocení univerzity z B na hodnocení A).

Informační podpora

Cílem informační podpory je digitalizovat všechny procesy, u kterých je to možné a rozumné, a maximálně je zefektivnit (ergonomické jednoduché intuitivní UI, minimum kroků k dosažení cíle, návody, dokumentace, ...).

V rámci přechodu studijních agend z desktopového klienta Apollo na webové rozhraní IS VUT, který nás nevyhnutelně čeká v následujících třech letech, budeme usilovat o udržení stávajícího rozsahu funkcionality IS (zejména u agendy SZZ, hromadných akcí, přehledů a statistik, ...) a ideálně i o vylepšování ergonomie a rozšiřování o funkce, které nám v IS VUT chybí. Budeme se aktivně podílet na vývoji API a připravovat si prostor pro vývoj vlastních aplikací nad centrálními daty. V případě, že v IS VUT nebude možné pokrýt vše potřebné, zahájíme vývoj systému WIS 2.0, který bude přes API pracovat s centrálními daty a v případě, že některá data do centrální databáze nebude možné uložit, budeme je ukládat do naší databáze. Při tom budeme využívat technologie kompatibilní s centrálním IS VUT, abychom naše moduly mohli do budoucna nabídnout ostatním a přenést do centrálního systému. Staneme se tak vlastně inkubátorem pro modernizaci IS VUT. Za tímto účelem budeme udržovat stávající stav zaměstnanců pracujících na vývoji IS a současně zapojíme studenty v rámci bakalářských a diplomových prací. Naším cílem bude rovněž zefektivnění a digitalizace procesů, ve kterých dosud zůstaly papírové dokumenty.

Cíle a vize v oblasti informační podpory

  • Směřovat k efektivnímu informačnímu systému.
  • Koncept digitální fakulta - efektivní a funkční rozhraní pro výuku. Především dopracování digitálních podkladů výuky a integrovaná diskusní platforma (např. něco jako Discord).

Řízení fakulty

Řízení českých vysokých škol stále stojí na elitním modelu (školy a fakulty jsou řízeny akademickými pracovníky, kteří současně učí a bádají), který je však vhodný, pokud na vysokých školách studuje do cca 15 % kohorty (v ČR už dávno neplatí), což s neustálým nárůstem administrativy vede k trvalému přetížení řídících pracovníků (trpí pak všechny oblasti – věda, výuka i řízení a v konečném důsledku i samotní pracovníci). Řešení této situace není jednoduché, protože tento model řízení je u nás hluboce zakořeněný.

  • V masovém modelu řízení vysokých škol (na VŠ studuje do 50 % kohorty) se osvědčují tzv. profesionalizované pozice, kdy se akademický pracovník v určité fázi své akademické dráhy začne věnovat výhradně řízení, na které pak má dostatek času, ale díky svým předchozím pedagogickým i vědeckým zkušenostem současně dobře rozumí potřebám akademických pracovníků a studentů (na FIT viz Ing. Bouša).
  • Přetížení řídících pracovníků lze také snížit delegací méně významných pravomocí a s nimi spojenou odpovědností na nižší stupně řízení. Lze si například představit, že na určité agendě bude spolupracovat proděkan s profesionálním manažerem, kdy proděkan bude určovat cíle a manažer zajistí jejich realizaci.
  • Další možností je rozdělit agendy mezi větší počet proděkanů, aby jeden pracovník nebyl svými agendami tolik přetížen.
  • Budeme také usilovat o uvolnění Mzdového předpisu VUT, aby například horní hranice funkčního příplatku umožnila schopnému akademickému pracovníkovi věnovat náročné agendě proděkana i více než polovinu svého pracovního času, aniž by to vedlo ke snížení jeho platu.

Důležitou součástí řízení fakulty je řízení finančních toků, které v minulosti nebylo vždy dostatečně transparentní a často i řídící pracovníci neměli zcela jasnou představu o skutečném toku financí. Zde bych chtěl spolu s akademickým senátem zavést systém rozhodování o financích na základě podrobných analýz financí tak, aby systém byl:

  • Transparentní (aby bylo jasné, co je financováno z jakých zdrojů)
  • V rámci možností spravedlivý (snížení objemu tzv. křížového financování)
  • Efektivní (aby nevznikaly zbytečné ztráty a aby systém dostatečně motivoval pracovníky)

Dalším důležitým úkolem budoucího děkana je rozvoj areálu fakulty. Je třeba zajistit pro fakultu nové rozvojové území, které by umožnilo rozšíření a zlepšení výuky a výzkumu. V současnosti máme dvě možnosti, jak toho dosáhnout:

  • Pozemek u ulice Sportovní, kde bychom mohli postavit tzv. dronovou halu nebo víceúčelové výzkumné zařízení, které by sloužilo pro experimentální a aplikovaný výzkum v oblasti informačních technologií. Na získání tohoto pozemku se již pracuje a pozemek má dobré spojení s areálem fakulty.
  • Pozemek, kde v současnosti stojí budovy "Zeleně města Brna", který by byl vhodný pro výstavbu nových učeben, laboratoří a knihovny pro potřeby výuky. Tento pozemek je v současnosti ve vlastnictví města Brna, ale zkoumá se možnost jeho výměny za jiné pozemky ve vlastnictví VUT.

Kromě rozvoje areálu se musíme také zaměřit na jeho udržitelnost a ekologičnost. Rozšíříme fotovoltaické elektrárny, které snižují energetickou náročnost a závislost fakulty na externích dodavatelích. Chceme také hledat možnosti méně energeticky náročných technologií, jako jsou například LED osvětlení nebo optimalizace vytápění. Udržitelnost areálu je důležitá nejen z ekonomických a ekologických důvodů, ale také z důvodů prestiže a konkurenceschopnosti fakulty. V současné době jsme čím dál více dotazováni na tuto problematiku různými subjekty, jako jsou například poskytovatelé evropských projektů, různé žebříčky univerzit nebo média. Pokud nebudeme dostatečně zelení, můžeme přijít o zajímavé příležitosti a spolupráce.

Nakonec chceme také zvýšit společenskou relevanci a viditelnost areálu tím, že budeme hledat možnosti jeho víceúčelového využití, například využíváním pro studentské akce nebo přitahováním známých vědeckých konferencí.

Co mohu nabídnout

Jako kandidát na děkana FIT VUT mohu nabídnout své dlouholeté zkušenosti, dobré porozumění a schopnost komunikace v různých oblastech, které se týkají fungování fakulty i univerzity. Konkrétně se jedná o tyto zkušenosti a schopnosti:

  • V oblasti výuky: Jako vedoucí ústavu jsem se podílel na tvorbě a aktualizaci studijních programů, zajišťování kvality výuky, hodnocení a motivaci pedagogických pracovníků, podpoře talentovaných studentů a zlepšování studijních podmínek. Jako předseda AS VUT jsem se zapojoval do diskusí a rozhodování o strategických otázkách vzdělávání na univerzitě, jako jsou akreditace, evaluace, e-learning, celoživotní vzdělávání a spolupráce se středními školami.
  • V oblasti vědy: Jako vedoucí ústavu jsem podporoval rozvoj výzkumných aktivit a projektů, zvyšování publikační a citační aktivity, posilování interdisciplinarity a inovativnosti, zlepšování infrastruktury a vybavenosti pro výzkum a spolupráci s průmyslem. Jako předseda AS VUT jsem se podílel na podpoře výzkumné strategie univerzity.
  • V oblasti vnějších vztahů: Jako vedoucí ústavu jsem rozvíjel kontakty ústavu a spolupráci s externími partnery. Zapojoval jsem se také do projektů a aktivit, které podporují mobilitu a internacionalizaci fakulty. Jako předseda AS VUT jsem reprezentoval akademickou obec na národní i mezinárodní úrovni, účastnil se jednání s ministerstvem školství, vysokými školami, akademickými asociacemi a dalšími subjekty.
  • V oblasti ekonomiky: Mám dobrou znalost finančních toků FIT i VUT, stejně jako možností získávání dalších zdrojů financování. Jako předseda AS VUT jsem se podílel na schvalování rozpočtu univerzity, kontrole hospodaření rektorátu i součástí, sledování ekonomických ukazatelů a návrzích opatření pro zlepšení finanční situace univerzity.
  • Schopnost komunikace s rektorátem i děkany fakult VUT. Jako předseda AS VUT jsem měl pravidelnou komunikaci s rektorem i děkany fakult VUT. Mám s nimi dobrý vztah a dokážu s nimi efektivně jednat o společných zájmech a cílech. Jsem schopen hájit stanoviska a potřeby fakulty FIT i akademické obce jako celku. Jsem také otevřený spolupráci a hledání kompromisních řešení.

Předpokládaný tým

prof. Dr. Ing.

Pavel Zemčík

dr. h. c.

Proděkan pro tvůrčí činnost a zahraničí

Pavel Zemčík pracuje na VUT od roku 1991. Na FIT VUT byl po jejím vzniku vedoucím ÚPGM, poté proděkanem pro vnější vztahy a v současnosti je děkanem. Jeho odborným zaměřením je zpracování obrazu, počítačová grafika, počítačové vidění, embedded systémy a aplikace. Je autorem a spoluautorem více než 150 publikací na konferencích v časopisech, nebo v knižních kapitolách. Podílel se i na tvorbě studijních programů, na pořádání akcí a konferencí i na hodnocení vědy a výzkumu na fakultě. Je členem vědecké rady ČVUT, MENDELU i několika fakultních vědeckých rad, je také členem RVH MUNI. Jeho h-index podle WoS je 14, podle SCOPUS 17, podle Google Scholar 23.

Ing.

Bohuslav Křena

Ph.D.

Proděkan pro efektivitu a akademické záležitosti

Působí jako garant a přednášející v předmětech Úvod do softwarové inženýrství a Typografie a publikování. Vědecky se věnuje oblasti formální analýzy a verifikace softwaru (začínal v oblasti Petriho sítí, od EU projektu SHADOWS 2006-2009 se pak zabývá zejména chybami v paralelním softwaru). V letech 2008-2018 působil jako proděkan pro vzdělávací činnost v bakalářském studiu. Od roku 2018 se jako proděkan pro efektivitu a akademické záležitosti věnuje různým oblastem od optimalizace fakultních procesů a legislativy, přes ochranu osobních údajů (GDPR), HR, sociální bezpečí a ocenění (Cena Zdeny Rábové, medaile FIT, administrace ocenění VUT, člen poroty pro nejlepšího pedagogického pracovníka Ceny Wernera von Siemense) až po zastupování fakulty na úrovni VUT (člen Rady pro sport VUT, hodnotitel návrhů studijních programů, člen Rady pro vnitřní hodnocení VUT).

doc. Ing.

Richard Růžička

Ph.D., MBA

Proděkan pro magisterské studium

Je prvním absolventem doktorského studia na čerstvě založené FIT v roce 2002 (diagnostika číslicových obvodů), habilitace v roce 2012 (polymorfní elektronika). MBA z Nottingham Trent University, kde se věnoval řízení vzdělávání na vysokých školách. Je studijním proděkanem v magisterském studiu od roku 2008, akreditoval tři magisterské programy, podílel se na institucionální akreditaci VUT v oblasti vzdělávání Informatika. Je členem pracovní skupiny pro vzdělávání při RVH VUT, hodnotitelem studijních programů na VUT i ČVUT. Výzkumné zájmy směřují do oblasti návrhu číslicových obvodů, zejména nekonvenčních, jako je například polymorfní elektronika. Je dlouholetým členem programových výborů konferencí v oblasti návrhu a diagnostiky číslicových obvodů, které také několikrát organizoval. Je členem vědecké rady na Fakultě mechatroniky a informatiky na TU v Liberci. Jako školitel má zatím dva úspěšné absolventy - doktory. Učí a garantuje předměty Elektronika pro informační technologie, Mikroprocesorové a vestavěné systémy, Návrh vestavěných systémů (povinný na několika specializacích magisterského programu), v doktorském programu se podílí na výuce předmětu Pokročilé techniky návrhu číslicových systémů. Významným způsobem se podílel na vybudování Muzea výpočetní techniky FIT, kompletaci a prezentaci sbírek.

doc. Ing.

Radek Burget

Ph.D.

Proděkan pro bakalářské studium

Jako učitel působí na FIT od založení fakulty. Jeho hlavním profesním zájmem je návrh a implementace informačních systémů a moderní webové technologie. Teoretickou i praktickou znalost současných technologií a postupů v těchto oblastech se snaží předat studentům jako hlavní přednášející v předmětech Informační systémy a Pokročilé informační systémy, je také tvůrcem předmětu Tvorba webových stránek na FIT. Souvisejícími tématy se zabývá i ve svém výzkumu jako hlavní výzkumník Výzkumné skupiny informačních a databázových systémů. Velký smysl nalézá v individuální spolupráci se studenty, je vedoucím více než 200 úspěšně obhájených bakalářských a diplomových prací.

doc. Ing.

Vítězslav Beran

Ph.D.

Proděkan pro marketing a vnější vztahy

Současný proděkan pro vnější vztahy. Vyučuje návrh uživatelského rozhraní (ITU) a přednáší vybrané přednášky v oblasti zpracování obrazu, videa a hlubokých dat a návrhu UX/GUI. Zabývá se také oblastí přirozených uživatelských rozhraní, zejména v oblasti robotiky pro komunikaci člověka se strojem. Na fakultě podporuje kreativitu studentů, se svým týmem stojí např. za projektem Star(t)up@FIT nebo Creative Showroom & FIT Open Space. Je klíčovým zakladatelem konferencí Excel@FIT a ŽijemeIT. Hraje na bicí ve své rockové kapele.

Ing.

Jaroslav Dytrych

Ph.D.

Proděkan pro informační podporu

Bývalý studijní poradce a současný proděkan pro vzdělávací činnost v bakalářském studiu a informační systémy. Jeho výzkum je zaměřený na webové aplikace a informační systémy a momentálně se primárně zabývá rozvojem IS VUT a údržbou informačního systému a serverů Výzkumné skupiny znalostních technologií. Je členem rady pro využití informačních technologií a vybavení na FIT VUT i celoškolské rady pro IS VUT a jako host se účastní zasedání rady systémových integrátorů VUT. Účastní se přípravy rozvrhů výuky a zkoušek s využitím aplikace, která vznikla pod jeho vedením, a učí bakalářský předmět Praktické aspekty vývoje software a magisterský Grafická uživatelská rozhraní v Javě. Nově by se jako proděkan pro informační systémy zaměřil především na další rozvoj IS VUT a jeho API, na kterém by bylo možné stavět nové specializované aplikace pro FIT.

Ing.

Petr Hajduk

Tajemník fakulty

Petr Hajduk je osvědčený a schopný tajemník, který bude schopen dobře řídit ekonomiku fakulty a i implementovat vize nového týmu v oblasti ekonomiky.