Course details

Rudiments of Marketing

ZMA Acad. year 2005/2006 Summer semester 5 credits

Current academic year

Rudiment knowledge in the marketing area. Customers orientation and tasks at the market. The characteristics of marketing philosophy, the opportunity analysis, the use of marketing mix and other modern marketing techniques. The marketing strategy implementation in business and the use of SWOT analysis.

Guarantor

Language of instruction

Czech

Completion

Credit+Examination

Time span

  • 26 hrs lectures
  • 13 hrs exercises
  • 13 hrs projects

Department

Subject specific learning outcomes and competences

How to do marketing.

Learning objectives

The aim of this course is to provide students with knowledge in the marketing area. The course focuses on customer orientation and on achieving costumers' satisfaction. The course presents to the students characteristics of marketing philosophy, the opportunity analysis, the use of marketing mix and other modern marketing techniques, the presentation of basics in marketing strategy implementation in business, while emphasising the use of SWOT analysis.

Prerequisite knowledge and skills

No prerequisity knowledge is called for.

Study literature

  • ALSBURY, A., JAY R.: MARKETING TO NEJLEPŠÍ Z PRAXE. PRAHA, COMPUTER PRESS, 2002
  • BUREŠ, I.: POZIČNÍ STRATEGIE V MARKETINGU. PRAHA, MANAGEMENT PRESS, 1998
  • COOPER, J., LANE, P.: MARKETINGOVÉ PLÁNOVÁNÍ. PRAHA, GRADA, 1999
  • DUFEK, J.: MARKETING - CESTA K ÚSPĚCHU FIRMY. BRNO, CATHY, 1997
  • FORET, M.: JAK KOMUNIKOVAT SE ZÁKAZNÍKEM. COMPUTER PRESS, 2000
  • FOSTER, T.R.V.: JAK ZÍSKAT A UDRŽET ZÁKAZNÍKY. COMPUTER PRESS, 2002

Fundamental literature

  • ALSBURY, A., JAY R.: MARKETING TO NEJLEPŠÍ Z PRAXE. PRAHA, COMPUTER PRESS, 2002
  • BUREŠ, I.: POZIČNÍ STRATEGIE V MARKETINGU. PRAHA, MANAGEMENT PRESS, 1998
  • COOPER, J., LANE, P.: MARKETINGOVÉ PLÁNOVÁNÍ. PRAHA, GRADA, 1999
  • DUFEK, J.: MARKETING - CESTA K ÚSPĚCHU FIRMY. BRNO, CATHY, 1997
  • FORET, M.: JAK KOMUNIKOVAT SE ZÁKAZNÍKEM. COMPUTER PRESS, 2000
  • FOSTER, T.R.V.: JAK ZÍSKAT A UDRŽET ZÁKAZNÍKY. COMPUTER PRESS, 2002

Syllabus of lectures

  1. Úvod do marketingu, význam marketingu v moderní tržní ekonomice, základní definice a vývoj vnímání marketingu ve společnosti.
  2. Podmínky pro uplatnění marketingu. Úloha spokojenosti zákazníků při rozvoji firemních aktivit a posuzování firemních výsledků. Marketingová filosofie a orientace firem na trh. Jednotlivé koncepce přístupu firem k trhu.
  3. Tržní segmentace, principy efektivní segmentace, firemní strategie založené na segmentaci.
  4. Spotřební trhy a chování zákazníků na těchto trzích. Rozhodovací procesy, faktory ovlivňující chování zákazníků, kupního rozhodování a metody zkoumání rozhodovacích procesů.
  5. Průmyslové, státní a obchodní trhy a jejich specifika. Rozdíly v chování zákazníků a jejich rozhodovací postupy, rozdíly oproti spotřebním trhům.
  6. Marketingový mix, vymezení jednotlivých prvků.
  7. Výrobek jako základní prvek marketingového mixu, charakteristika marketingového pojetí výrobku, cyklus tržní životnosti výrobku. Marketingové pojetí výrobkových inovací.
  8. Cena a faktory, které ji ovlivňují. Metody tvorby cen.
  9. Distribuce. Typy distribučních cest a jejich vztah k výrobci a zákazníkům, možné konflikty v nich.
  10. Komunikační strategie firmy. Prvky komunikační strategie. Postup tvorby a realizace reklamní kampaně, vyhodnocování efektivnosti reklamy.

Syllabus of numerical exercises

  1. Seznámení s předmětem, pravidly pro hodnocení studia v průběhu semestru, s požadavky na zpracování semestrálních projektů (SP) a na rozsah a způsob provedení prezentací. Výběr témat skupinových projektů (TP).
  2. Mapa očekávání zákazníků.
  3. Segmentace nákupního a prodejního trhu firmy.
  4. Marketing služeb (SP): Zábavný park (Eurodisneyland), Česká pojišťovna.
  5. Marketingový mix.
  6. Strategie značky (SP): Praktický příklad na využití strategie značky.
  7. Obal jako cvičení ke kreativitě (SP): Jihlavanka.
  8. Praxe.
  9. Praxe.
  10. SP: Masna Krásno: Psychologické aspekty reklamy, etika v reklamě.
  11. Konzultace k týmovému projektu.
  12. Test.
  13. Prezentace týmových projektů, zápočet.

Progress assessment

Attendance at practice and homework.

Controlled instruction

Attendance at practice and homework.

Back to top