Result Details

New Concepts of Automotive Electronic Systems

Created: 2021
Type
other
Language
Czech
Authors
Blaha Petr, doc. Ing., Ph.D., RG-2-02 (CEITEC), UAMT (FEEC)
Snášel Václav, prof. RNDr., CSc.
ŠImoník Petr, Ing., Ph.D.
Mrověc Tomáš, Ing., Ph.D.
Harach Tomáš
Klein Tomáš, Ing.
Takáč Jiří, Ing.
Sobek Martin
Vršecký Zdeněk, Ing.
Krömer Pavel, doc. Ing., Ph.D.
Platoš Jan, doc. Ing., Ph.D.
Prokop Petr, Ing.
Olivka Petr, Ing., Ph.D.
Gaura Jan, Ing., Ph.D.
Fusek Radovan, Ing., Ph.D.
Nowaková Jana, Ing., Ph.D.
Peterek Filip
Klein Lukáš
Radecký Michal, Ing., Ph.D.
Bartík Ondřej, Ing., Ph.D., RG-2-02 (CEITEC), UAMT (FEEC)
Kozovský Matúš, Ing., Ph.D., RG-2-02 (CEITEC)
Otava Lukáš, Ing., Ph.D., RG-2-02 (CEITEC), UAMT (FEEC)
Friml Dominik, Ing., Ph.D., RG-2-02 (CEITEC), UAMT (FEEC)
Glos Jan, Ing., Ph.D., RG-2-02 (CEITEC)
Buchta Luděk, Ing., Ph.D., RG-2-02 (CEITEC)
Klíma Bohumil, doc. Ing., Ph.D., RG-2-02 (CEITEC)
Václavek Pavel, prof. Ing., Ph.D., RG-2-02 (CEITEC), UAMT (FEEC)
Šolc František, prof. Ing., CSc., RG-2-02 (CEITEC)
Mashko Alina, Ing., FD ČVUT ()
Paprčka Ondřej, Ing., FD ČVUT ()
Šesták Vladimír, Ing., MSc.
Malík Vladimír, Ing.
Savelov Maxim, Ing.
Machalová Klára, Ing.
Description

Byl vyvinut asistent Follow the Vehicle a zkoumány metody řízení v 2. a 4. úrovni autonomie s myšlenkou: 2 auta, 1 řidič. Řízený vůz určuje parametry, které podřízený vůz získává bezdrátově prostřednictvím ETSI ITS-G5 a mobilních sítí a jede ve vzdálenosti až 10 m. Testovací vozy ŠKODA SUPERB III se identifikují prostřednictvím digitálního kódu a sledují dopravní infrastrukturu a komunikují přes Car-to-X. Byla také vyvinuta platforma elektrického testovacího vozidla Democar, která je využívána pro výzkum autonomně naváděných vozidel pro průmyslové aplikace. Součástí je koncept pro detekci narušení (Intrusion Detection) v bezdrátových senzorových sítích, uživatelsky přívětivého rozhraní automobilu a kauzální model vícefázového motoru parametrizován na základě reálných měření, který umožňuje emulovat poruchy typu mezizávitový zkrat, včetně algoritmů pro řízení motoru bez poruchy, s následnou modifikací pro řízení při poruše a pro zajištění běhu motoru při poruše v různých režimech.

English description

The Follow the Vehicle assistant was developed, and driving methods in the second and fourth levels of autonomy were researched with the idea: two cars, one driver. The controlled car determines the parameters that the slave car obtains wirelessly via ETSI ITS-G5 and mobile networks and runs at a distance of up to 10 m. The ŠKODA SUPERB III test cars are identified by a digital code and monitor the transport infrastructure and communicate via Car-to-X. The Democar electric test vehicle platform has also been developed and is used to research autonomously guided vehicles for industrial applications. It includes a concept for intrusion detection in wireless sensor networks, a user-friendly car interface and a causal model of a multi-phase motor parameterized based on real measurements, which allows to emulate inter-thread short-circuit faults, including algorithms for motor controlling without failure, with subsequent modification for fault management and to ensure that the engine runs in the event of a fault in various modes.

Keywords

Autonomous Vehicle; Self-drive Car; Follow the Vehicle; Communication; Fault Detection; Control Algorithms; Fault Operation; Motor Controlling; Eye Tracking; Car Driving Simulator; Dynamic Car Environment;

Location

CEITEC VUT

License
In order to use the result by another entity, it is always necessary to acquire a license
License Fee
The licensor requires a license fee for the result
Departments
NCC Cybernetics & AI (NCC Cybernetics & AI)
Back to top