Result Details
Počítačová simulace šíření zvuku
Článek popisuje nově zkoumanou metodu pro simulaci šíření zvuku v uzavřeném prostoru. Metoda je založena na počítačové grafice (výběr paprsku, atd.), ale místo jednoduchého paprsku pracuje se zvukovými kužely. Výpočet pak může být rychlejší, protože kužely zahrnují značně větší část prostoru než jednotlivé paprsky a proto stačí uvažovat malé množství těchto kuželů. V článku je diskutován navržený algoritmus a některé možné způsoby jeho implementace.
This paper describes a newly researched method of sound wave propagation simulation in closed volumes. The method is based on already known algorithms used in computer graphics (ray casting, etc.), but instead of dealing with single rays the method uses cones of sound. The computation can be made faster because sound cones can span over broader parts of space than rays and thus a relatively small number of cones is sufficient. The suggested algorithm and some possible ways of its implementation are discussed here.
prostorový zvuk, prostorová geometrie, odrazy zvuku, šíření zvuku, paprsky, kužely, impulsní odezva
spatial sound, space geometry, sound reflection, diffusion, rays, cones, impulse response
@inproceedings{BUT192360,
author="Vladimír {Arnošt}",
title="Počítačová simulace šíření zvuku",
booktitle="Proceedings of the 1st Conference of Czech Student AES Section on Audio Technologies and Processing",
year="2000",
pages="76--79",
publisher="Fakulta elektrotechniky a informatiky VUT",
address="Brno",
isbn="80-214-1602-5",
url="http://www.fit.vutbr.cz/~arnost/papers/atp_2000.ps.gz"
}