Course details

Leadership and Time Management

HVR Acad. year 2021/2022 Summer semester 3 credits

Current academic year

Kompetence, matice kompetencí týmového manažera. Týmový manažer v roli kouče, moderátora, týmového mluvčího, reprezentanta týmu. Osobnostní rysy týmového manažera. Manažerské činnosti a role manažera v organizaci. Určení vlastního řídicího stylu, diagnostika osobních rysů. Základní principy řízení týmu. Řízení týmu a stupeň jeho vyspělosti.

Guarantor

Language of instruction

Czech, English

Completion

Credit

Time span

  • 26 hrs exercises

Department

Instructor

Subject specific learning outcomes and competences

  • Znalost využití teorie vedení a řízení v praxi,
  • přehled manažerských nástrojů pro vedení týmů a řízení projektů,
  • znalost základní typologie psychologie osobnosti lidí v týmu,
  • znalost vhodných účinných strategií plánování času,
  • znalost vlastního typického stylu plánování,
  • schopnost efektivně pracovat s prokrastinací,
  • přehled přes možnosti a způsoby vedení porad.

Learning objectives

  • Seznámit se s týmovými modely, s vlivem osobnostních předpokladů na týmovou roli a nejčastějšími situacemi v týmu,
  • získat praktické dovednosti pro budování a vedení týmu i pro zvládání náročných situací,
  • zlepšit využití potenciálu podřízených a porozumění procesům v týmu,
  • zlepšit schopnost plánování času, efektivně pracovat s prokrastinací,
  • naučit se možnostem vedení porad týmu.

Study literature

  • Učební texty k předmětu.
  • PLAMÍNEK, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 151 s. ISBN 80-247-0403-X.
  • KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů :základy moderní personalistiky. 3. vyd. Praha: Management Press, 2001. 367 s. ISBN 80-7261-033-3.
  • VÁGNER, Ivan. Moderní pojetí řízení a vedení lidí. Moderní řízení : měsíčník pro vrcholový a střední management, lektory, personalisty i podnikatele, Praha: Economia, 2005, Roč. 40, č. 12, s. 61-62. ISSN 0026-8720.
  • JAROŠOVÁ, Eva. Trénink sociálních a manažerských dovedností :metodický průvodce. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2005. 267 s. ISBN 80-7261-135-6.
  • KOHOUTEK, Rudolf a Jaroslav ŠTĚPANÍK. Psychologie práce a řízení. Brno: Cerm, 2000. 223 s. ISBN 80-214-1552-5.
  • Organizační chování :jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. Edited by František Bělohlávek. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1996. 343 s. ISBN 80-85839-09-1.

Syllabus of numerical exercises

  1. Psychologie osobnosti a typologie lidí v týmu, vytváření skupin a jejich vedení.
  2. Vedení jednotlivců.
  3. Cíle skupin, faktory určující efektivnost skupiny.
  4. Styly vedení.
  5. Spokojenost a motivace, motivační pohovor.
  6. Koučink.
  7. Inventura pracovních postupů, stanovení osobních i profesních priorit.
  8. Systém stanovení cílů, systematické plánování času.
  9. Informační technologie - nové nástroje řízení času.
  10. Chyby v řízení času, prokrastinace.
  11. Stres a duševní hygiena.
  12. Delegování úkolů.
  13. Porady a jejich vedení.

Controlled instruction

Na hodinách bude kontrolována prezence, pro udělení zápočtu je třeba splnit minimálně 80% účasti. V případě nemoci či jiné závažné překážky v prezenčním studiu je třeba postupovat dle platné vyhlášky proděkana o hlášení překážek ve studiu.

Course inclusion in study plans

Back to top