Detail publikace
Play and Resistance: Intersecting Identities and Implicit Biases in Gamified Educational Tools
Passmore J. Cale ()
gamifikace, vzdělávací nástroje, intersekcionalita, reprezentace, normy, předsudky, narativ
Jako výzkumníci ve Human-Computer Interaction (HCI) můžeme vytvářet digitální nástroje, které usnadňují růst, osvobozují a léčí, nebo vytvářet nástroje pro traumatizaci, diskriminaci a zvyšující se sociální mocenské rozdíly. Je tedy nesmírně důležité sledovat intersekcionálně, kvalitativně správné přístupy s rozmanitostí účastníků, a to nejen pro zlepšení účinnosti našich explicitních rozhraní, ale také pro změnu implicitních zpráv a power structures. Výsledek tohoto článku, který představuje střední krok mezi několika většími studiemi, je dvojí: definice metodologie výzkumu použité k přesnějšímu studiu biases v gamifikaci ve vzdělávání, a oslovení potenciálních účastníků pro následnou studii. Ze současné literatury o účincích (nesprávné) reprezentace, nepřístupných a škodlivých designech a utlačujících technologiích v HCI, vidíme, že chybí zásadní krok ve výzkumu HCI kolem gamifikovaných vzdělávacích nástrojů: zkušenosti, příběhy a designové vstupy marginalizovaných studentů.
@INPROCEEDINGS{FITPUB12991, author = "Olena Pastushenko and Cale J. Passmore", title = "Play and Resistance: Intersecting Identities and Implicit Biases in Gamified Educational Tools", pages = "1--7", booktitle = "Conference on Human Factors in Computing Systems - Proceedings", year = 2023, location = "Hamburg, DE", publisher = "Association for Computing Machinery", ISBN = "978-1-4503-9422-2", doi = "10.1145/3544549.3585792", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/12991" }