Detail publikace
Using Real-world Bug Bounty Programs in Secure Coding Course: Experience Report
Firc Anton, Ing. (UITS)
LOUTOCKÝ, P.
VOSTOUPAL, J.
KRIŠTOFÍK, A.
KASL, F.
odměna za chybu, úkol kurzu, specializace kybernetické bezpečnosti, zpráva o zkušenostech, bezpečné kódování, univerzitní vzdělání
Aby bylo možné udržet krok s rostoucím počtem kybernetických útoků a souvisejících hrozeb, roste poptávka po odbornících na kybernetickou bezpečnost a po nových metodách a technologiích. Školení nových odborníků na kybernetickou bezpečnost je vzhledem k širokému záběru této oblasti náročným úkolem. Jednou z konkrétních oblastí, kde je odborníků nedostatek, je etický hacking. Vzhledem ke své složitosti se často potýká s omezeními v oblasti vzdělávání. Uvědomujeme si tyto problémy a navrhujeme řešení: začlenění programu odměn za chyby v reálném světě do učebních osnov kybernetické bezpečnosti. Tento inovativní přístup má za cíl zaplnit mezeru v praktickém vzdělávání v oblasti kybernetické bezpečnosti a přináší další pozitivní přínosy. abychom náš nápad zhodnotili, zařadíme navrhované řešení do kurzu bezpečného kódování pro fakulty zaměřené na IT. Umožňujeme studentům, aby si v rámci semestrálního úkolu v kurzu bezpečného kódování zvolili účast v programu odměn za chyby. Poté jsme od studentů shromáždili odpovědi, abychom vyhodnotili výsledky (zlepšení dovedností, nahlášené zranitelnosti, lepší vztah k bezpečnosti atd.) Vyhodnocení úkolu ukázalo, že studenty bavilo řešit takovéto reálné problémy, dokázali najít skutečné zranitelnosti a že to pomohlo zvýšit jejich dovednosti a povědomí o kybernetické bezpečnosti. Účast v programech odměn za reálné chyby také pozitivně ovlivňuje úroveň zabezpečení testovaných produktů. Diskutujeme také o možných rizicích tohoto přístupu a o tom, jak je zmírnit.
@inproceedings{BUT189201,
author="MALINKA, K. and FIRC, A. and LOUTOCKÝ, P. and VOSTOUPAL, J. and KRIŠTOFÍK, A. and KASL, F.",
title="Using Real-world Bug Bounty Programs in Secure Coding Course: Experience Report",
booktitle="Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE",
year="2024",
pages="227--233",
publisher="Association for Computing Machinery",
address="New York, NY, USA",
doi="10.1145/3649217.3653633",
isbn="979-8-4007-0600-4",
url="https://doi.org/10.1145/3649217.3653633"
}