Detail publikace
Large-Scale Physics-Based Terrain Editing Using Adaptive Tiles on the GPU
Beneš Bedřich, prof., Ph.D. (PU)
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT)
Šťava Ondřej (PU)
V tomto článku prezentujeme nový, interaktivní a intuitivní fyzikálně založený framework pro editaci digitálních terénů. Naše řešení je vhodné pro uživatele zabývající se vytvářením digitálního obsahu a nevyžaduje žádnou hloubkovou znalost o fyzikálně založených simulátorech. Velké terény mohou být nahrány z externích zdrojů, generovány procedurálně nebo vytvořeny manuálně. Pak je možné je interaktivně editovat s využitím GPU. Prezentujeme dvě zjednodušení pro editování rozsáhlých terénů při zachování interaktivity editace. Za prvé, terén je rozdělen do dlaždic s různým datovým rozlišením podle komplexity terénu. Za druhé, každá dlaždice je uložena jako mip-map textura a při výpočtech jsou použity různé úrovně detailů v závislosti na komplexitě terénu a změn na dlaždici. V porovnání s neadaptivními metodami, tento přístup dokáže urychlit výpočet až o 50% a snížit paměťobou náročnost o 25%. Takto je možné editovat rozsáhlé terény, které nebylo možné editovat s předchozími metodami.
@ARTICLE{FITPUB9709, author = "Juraj Vanek and Bed\v{r}ich Bene\v{s} and Adam Herout and Ond\v{r}ej \v{S}\v{t}ava", title = "Large-Scale Physics-Based Terrain Editing Using Adaptive Tiles on the GPU", pages = 10, journal = "IEEE Computer Graphics and Applications", volume = 2011, number = 1, year = 2011, ISSN = "0272-1716", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/9709" }