Detail předmětu

Grafická uživatelská rozhraní v Javě

GJAe Ak. rok 2010/2011 letní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Vývoj programovacího jazyka Java, virtuální stroj, základy objektově orientovaného jazyka Java, druhy aplikací v Javě (samostatná aplikace/applet/servlet), základní knihovny (java.lang, java.io, java.util), knihovna java.awt (Abstract Window Toolkit), mechanismus událostí v Javě, mechanismy práce s obrazem a zvukem, tvorba aplikací, tvorba appletů, knihovny javax.swing, tvorba JavaBeans, nástroje pro programování GUI, síťové služby (java.net), tvorba síťových aplikací.

Garant předmětu

Jazyk výuky

anglicky

Zakončení

zkouška

Rozsah

  • 26 hod. přednášky
  • 26 hod. projekty

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Studneti se seznámí s principy a historií vývoje jazyka Java. Naučí se způsobům tvorby aplikací v jazyce Java. Seznámí se i s metodami užívání standardních knihoven a přípravků pro tvorbu aplikací. Naučí se též odlišnostem programování v jazyce Java a v tradičních programovacích jazycích.

Studenti se zdokonalí v používání programovacího jazyka Java, v práci v týmech a v přípravě projektové dokumentace.

Cíle předmětu

Seznámit se s principy a historií vývoje jazyka Java. Naučit se způsobům tvorby aplikací v jazyce Java. Seznámit se s metodami užívání standardních knihoven a přípravků pro tvorbu aplikací. Naučit se odlišnostem programování v jazyce Java a v tradičních programovacích jazycích.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Nejsou žádné prerekvizity.

Literatura referenční

  • Cornell, C., Horstmann, C.: Core Java (2nd ed.), SunSoft Press, Prentice Hall, ISBN 0-13-596891-7, 1997
  • Grand, M.: Java Language Reference (2nd ed.), ISBN 1-56592-326-X, O'Reilly & Associates, 1997
  • Campione, M., Walrath, K.: Java Tutorial, Addison-Wesley, ISBN 3-8273-1050-4, 1997

Osnova přednášek

  1. Vývoj programovacího jazyka Java. Virtuální stroj.
  2. Základy objektově orientovaného jazyka Java. Druhy aplikací v Javě (samostatná aplikace/applet/servlet).
  3. Základní knihovny (java.lang, java.io, java.util).
  4. Knihovna java.awt (Abstract Window Toolkit).
  5. Mechanismus událostí v Javě.
  6. Mechanismy práce s obrazem a zvukem.
  7. Tvorba aplikací.
  8. Tvorba appletů.
  9. Knihovny javax.swing.
  10. Tvorba JavaBeans.
  11. Nástroje pro programování GUI.
  12. Síťové služby (java.net).
  13. Tvorba síťových aplikací.

Průběžná kontrola studia

Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.

Kontrolovaná výuka

 Půlsemestrální test, individuální projekt.

Nahoru