Detail předmětu

Pokročilá počítačová grafika

PGP Ak. rok 2011/2012 zimní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Reprezentace scény dynamické vizualizace, matematické a procedurální textury - generování, zobrazování a animace, zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase, návrh a implementace animačního systému kloubových struktur, dynamika v počítačové animaci, animace měkkých objektů, animace mimiky a pohybu postav, speciální metody zobrazování ("nerealistické zobrazování").

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zkouška

Rozsah

  • 26 hod. přednášky
  • 26 hod. projekty

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Studenti se seznámí s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučí se i praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Studenti si procvičí týmovou práci na projektech, práci s literaturou a praktickou znalost jazyka C/C++.

Cíle předmětu

Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Nejsou žádné prerekvizity.

Literatura studijní

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012

Literatura referenční

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
  • Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
  • Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6 
  • Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
  • Články IEEE, ACM, Wikipedie

Osnova přednášek

  1. Úvod, omezení počítačové grafiky (slajdy Zemčík 21.9.)
  2. Rozsáhlé scény, level of detail (slajdy Kršek 5.10.)
  3. Zobrazování krajiny (slajdy Bartoň 12.10.)
  4. Geometrická algebra, drobný úvod do holografie  (slajdy a slajdy Zemčík, 19.10.)  
  5. Fotorealistcké zobrazování, radiozita, optimalizace sledování paprsku (slajdy, program pray pro ray-tracing, další slajdy (Zemčík 26.10.)
  6. Výpočty viditelnosti, stínové mapy, globální osvětlení, real-time radiozita (slajdy Vanek, slajdy Navrátil, 2.11.)
  7. Zobrazování scén s velkým rozsahem - HDR (slajdy a video), nerealistické zobrazování (Zemčík slajdy 9.11.)
  8. Haptic a stereozobrazení (Sochor, FI MU, 16.11.)
  9. Virtuání a rozšířená realita (Beran, 23.11.)
  10. Hostovská přednáška, pravděpodobně, "něco o CUDA" (M. Frydrych, NVidia, Helsinki, 30.11. jen do cca 11:00, M. Frydrych musí odjet dříve kvůli počasí)
  11. Holografie (7.12., Petr Lobaz ZČU Plzeň)
  12. Test, Shadery (slajdy Havel 14.12.)
  13. Závěr, animace kloubních soustav, "motion capture" (Fědor, Illusion Softworks slajdy

Průběžná kontrola studia

Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.

Kontrolovaná výuka

Půlsemestrální test, individuální projekt.

Nahoru