Detail předmětu

Inovace a podnikání v IT

JPI Ak. rok 2011/2012 letní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Předmět se zabývá tvorbou reálného produktu v rámci pracovního týmu se zaměřením na ekonomické aspekty realizace daného produktu či služby a týmový vývoj.

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

kolokvium

Rozsah

  • 16 hod. přednášky
  • 4 hod. cvičení
  • 4 hod. pc laboratoře
  • 28 hod. projekty

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

  • Vytvoření aplikace (Proof of Concept), která bude mít reálné možnosti uplatnění.
  • Osvojení si technik průzkumu trhu a hledání tržních příležitostí.
  • Umění v návrhu aplikace reagovat na skutečné požadavky trhu.
  • Osvojení si týmové práce na reálném projektu.
  • Schopnost fungovat jako firma, ne jen jako pouhý vývojový tým.
  • Osvojení si prezentačních dovedností jak pro účely vnitrofiremní prezentace, tak prezentace výsledků práce pro obchodní partnery.
  • Získání znalostí z oblasti zakládání a fungování firmy v ČR.

Cíle předmětu

Cílem předmětu je vychovat budoucí podnikatele v oblasti informačních technologií a vést je k realizaci jejich vlastních nápadů. Nové znalosti, zkušenosti a kontakty, které účastníci programu získají, uplatní nejen při svém dalším studiu, ale především při rozvoji svých podnikatelských záměrů.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Nejsou žádné prerekvizity.

Literatura studijní

  • Peter F. Drucker: The Essential Drucker
  • Richard Koch: Pravidlo 80/20
  • CzechInvest: Jak napsat podnikatelský plán
  • Miroslav Keřkovský: Strategické řízení. Teorie pro praxi
  • Philip Kotler: Marketing Management
  • Michael E. Porter: Konkurenční strategie
  • Paul Hauge: Průzkum trhu
  • Miroslav Foret: Marketingová komunikace
  • David Plesnak: Innovation for underdogs
  • W. Chan Kim - Renée Mauborgne: Strategie modrého oceánu

Literatura referenční

  • Peter F. Drucker: The Essential Drucker
  • Richard Koch: Pravidlo 80/20
  • CzechInvest: Jak napsat podnikatelský plán
  • Miroslav Keřkovský: Strategické řízení. Teorie pro praxi
  • Philip Kotler: Marketing Management
  • Michael E. Porter: Konkurenční strategie

Osnova přednášek

  1. Inovace v IT a strategie (Seznámení s průběhem a podmínkami předmětu. Inovace v IT. Generování nápadů. Strategie firmy, vize a cíle.)
  2. Rozvoj podnikání (Vytváření podnikatelského plánu - analýza (produkt, zákazníci, trh). Vytváření podnikatelského plánu - návrh (cíle, strategie, finance). Setkání a sdílení zkušeností s úspěšným podnikatelem.)
  3. Dobré praktiky vývoje SW 1 (Proč vyvíjet sw. Startujeme vývoj. Agile.)
  4. Marketingové strategie, motivace (Marketingové strategie. Obchodní dovednosti a prodej produktu/služby. Motivace.)
  5. Dobré praktiky vývoje SW 2 (Kontinuální učení. Použitelnost.)
  6. Podnikatelské minimum (Právo v IT. Založení firmy, s.r.o. vs. živnost. Práva a povinnosti podnikatele.)

Osnova počítačových cvičení

  1. Dobré praktiky vývoje SW 1 (Definice cílů projektu. Praktická zkouška SCRUMu - výběr implementační technologie. Vytvoření projektu v týmovém prostředí.)
  2. Dobré praktiky vývoje SW 2 (Early customer feedback. Druhá iterace SCRUMu. Zhodnocení a přepočet nákladů.)

Průběžná kontrola studia

Bodové zisky za jednotlivé části:

  • Cvičení: 40
  • Laboratoře: 10
  • Projekt 1 - technická část, etapa 2: 5
  • Projekt 1 - technická část, etapa 3: 10
  • Projekt 2 - business část, etapa 1: 5
  • Projekt 2 - business část, etapa 2: 10
  • Projekt 2 - business část, etapa 3: 10
  • Prezentace týmového projektu: 10

Kontrolovaná výuka

Účast na přednáškách v tomto předmětu není kontrolována, účast na cvičeních je povinná. Znalosti studentů jsou ověřovány vypracováním a obhájením projektu, závěrečným testem znalostí a drobnými úkoly z cvičení.

Nahoru