Detail předmětu

Pokročilá počítačová grafika

PGP Ak. rok 2013/2014 zimní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Reprezentace scény dynamické vizualizace, matematické a procedurální textury - generování, zobrazování a animace, zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase, návrh a implementace animačního systému kloubových struktur, dynamika v počítačové animaci, animace měkkých objektů, animace mimiky a pohybu postav, speciální metody zobrazování ("nerealistické zobrazování").

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zkouška

Rozsah

  • 26 hod. přednášky
  • 26 hod. projekty

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Studenti se seznámí s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučí se i praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Studenti si procvičí týmovou práci na projektech, práci s literaturou a praktickou znalost jazyka C/C++.

Cíle předmětu

Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Nejsou žádné prerekvizity.

Literatura studijní

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012

Literatura referenční

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
  • Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
  • Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6 
  • Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
  • Články IEEE, ACM, Wikipedie

Osnova přednášek

  1. Úvod, omezení počítačové grafiky, fyzikální drobnosti (Zemčík 19.9.  slajdy)
  2. Pokročilá práce se shadery, frame buffer objekty a implementace v OpenGL (Milet 26.9. slajdy)
  3. Výpočty viditelnosti, stínové mapy, globální osvětlení, real-time radiozita (Navrátil, 3.10. slajdy)
  4. CUDA a OpenCL (Polok, 10.10. slajdy)
  5. Zobrazování krajiny (Bartoň 17.10. slajdy )
  6. Test, Rozsáhlé scény, level of detail (J. Přibyl 24.10.)
  7. Haptic a stereozobrazení (E104, 8:00!!! Sochor, FI MU, 31.10.)
  8. Virtuání a rozšířená realita (Beran, 7.11. slajdy)
  9. Fotorealistcké zobrazování, optimalizace sledování paprsku (Zemčík 14.11. program pray pro ray-tracing slajdy)
  10. Zobrazování scén s velkým rozsahem - HDR, nerealistické zobrazování (Zemčík 21.11. slajdy)
  11. Animace kloubních soustav, "motion capture" (Fědor 28.11.)
  12. Úvod do holografie (Lobaz, ZČU, 5.12.)
  13. Geometrická algebra, závěr (Zemčík, 12.12.)

Témata přednášek jsou orientační a mohou být v průběhu semestru aktualizována.

Průběžná kontrola studia

Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.

Metody vyučování

Výuka předmětu je realizována formou: Přednáška - 2 vyučovací hodiny týdně, Projekty - 1 vyučovací hodina týdně.

Kontrolovaná výuka

Domácí úlohy, půlsemestrální test, individuální projekt.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

Nahoru