Detail předmětu

Marketing

MAR Ak. rok 2014/2015 letní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Marketingový přístup k podnikání je nezbytným předpokladem pro zajištění dlouhodobé prosperity firem v tržní ekonomice. Znalost a uplatnění marketingu tak představuje jeden z pilířů úspěšně se rozvíjející firmy. Obsahem předmětu Marketingu je objasnění důležitých pojmů a postupů z marketingové teorie a praxe, spojených s přípravou a tvorbou marketingové strategie firmy (např. analýza postavení firmy na trhu, s analýza zákazníků, jejich segmentací, umístěním a pozicionováním, s problematikou tvorby a uplatnění prvků marketingového mixu apod.)

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zápočet+zkouška

Rozsah

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Tento předmět bude rozvíjet znalosti a dovednosti potřebné pro pochopení místa a významu marketingu pro řízení firem jako celku. Půjde zde zejména o pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb a přání, způsobu rozhodování, faktorů, ovlivňujících jeho nákupní chování...), o seznámení se s metodami analýz jejich potřeb a očekávání, o objasnění principů využití nástrojů marketingového řízení pro zajištění dlouhodobého firemního rozvoje.

Cíle předmětu

Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti z oblasti marketingu a vést je k pochopení možných způsobů využití marketingových principů při řízení odborných činností útvarů ve firmě.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Předpokládá se znalost ekonomických a manažerských kategorií a pojmů.

Literatura referenční

  • KOTLER, P.: Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4
  • MALLYA, T.: Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5

Osnova seminářů

Osnova přednášek:
  1. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení
  2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu
  3. Segmentace zákazníků
  4. Nástroje marketingového řízení
  5. Marketingový výzkum
  6. Marketingová strategie
  7. Soudobé směry v marketingu

Průběžná kontrola studia

Výuka není kontrolována.

Kontrolovaná výuka

Účast studentů na výuce se řídí platnými vymezeními studijního řádu.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

Nahoru