Detail předmětu

Pokročilá počítačová grafika

PGP Ak. rok 2014/2015 zimní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Reprezentace scény dynamické vizualizace, matematické a procedurální textury - generování, zobrazování a animace, zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase, návrh a implementace animačního systému kloubových struktur, dynamika v počítačové animaci, animace měkkých objektů, animace mimiky a pohybu postav, speciální metody zobrazování ("nerealistické zobrazování").

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zkouška

Rozsah

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Studenti se seznámí s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučí se i praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Studenti si procvičí týmovou práci na projektech, práci s literaturou a praktickou znalost jazyka C/C++.

Cíle předmětu

Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Nejsou žádné prerekvizity.

Literatura studijní

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012

Literatura referenční

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
  • Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
  • Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6 
  • Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
  • Články IEEE, ACM, Wikipedie

Osnova seminářů

Osnova přednášek:
  1. Úvod, omezení počítačové grafiky, fyzikální drobnosti (Zemčík 25.9. slajdy)
  2. Pokročilá práce se shadery, Frame Buffer, Teselace, Compute Shader (Milet 2.10. slajdy)
  3. Výpočty viditelnosti, stínové mapy, globální osvětlení, real-time radiozita (Navrátil, 9.10. slajdy)
  4. CUDA a OpenCL (Polok, 16.10. slajdy)
  5. Zobrazování krajiny (J. Přibyl 23.10. slajdy updated)
  6. Zobrazování scén s velkým rozsahem - HDR, (Čadík 30.10. slajdy)
  7. Haptic a stereozobrazení (Sochor, FI MU, 6.11.)
  8. Animace kloubních soustav, "motion capture" (Fědor 13.11.)
  9. Test, Rozsáhlé scény, level of detail (J. Přibyl 20.11.)
  10. Test, Virtuání a rozšířená realita (Beran, 27.11. slajdy)
  11. Fotorealistcké zobrazování, optimalizace sledování paprsku (Zemčík 4.12. program pray pro ray-tracing slajdy)
  12. Nerealistické zobrazení, obarvování, animace TBD  (Dan Sýkora, 11.12.)
  13. Geometrická algebra, Úvod do holografie, 3D, výhled závěr (Zemčík, 18.12.)

POZOR!!! Témata a data přednášek jsou orientační a budou v průběhu semestru aktualizována.
Osnova ostatní - projekty, práce:

Samostatná projektová práce v předmětu je následující:
1. Domácí úlohy (5 běhů) na začátku semestru s tím, že úlohy jsou striktně individuální a platí pro ně "Pravidla pro vypracování projektů a úloh" (viz níže a viz též informaci k úlohám v IS)

2. Individuálně zadávané projekty (viz všechna pravidla níže a informace k projektům v IS).

Pravidla pro řešení projektů:

Projekty mohou řešit jednotlivci nebo skupiny nejvýše o 3 osobách. V případě vypracování projektu skupinou je třeba při odevzdání projektu přesně popsat role řešitelů v projektu. Projekt se typicky hodnotí stejně pro členy skupiny, ale je vyhrazena i možnost individuální hodnocení uvnitř skupiny odlišit. Je třeba odevzdat zdrojové texty, návod pro překlad a sp

Průběžná kontrola studia

Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.

Kontrolovaná výuka

Domácí úlohy, půlsemestrální test, individuální projekt.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

Nahoru