Detail předmětu

Pokročilá počítačová grafika

PGP Ak. rok 2015/2016 zimní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Reprezentace scény dynamické vizualizace, matematické a procedurální textury - generování, zobrazování a animace, zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase, návrh a implementace animačního systému kloubových struktur, dynamika v počítačové animaci, animace měkkých objektů, animace mimiky a pohybu postav, speciální metody zobrazování ("nerealistické zobrazování").

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zkouška

Rozsah

  • 26 hod. přednášky
  • 26 hod. projekty

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Studenti se seznámí s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučí se i praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Studenti si procvičí týmovou práci na projektech, práci s literaturou a praktickou znalost jazyka C/C++.

Cíle předmětu

Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Nejsou žádné prerekvizity.

Literatura studijní

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012

Literatura referenční

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
  • Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
  • Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6 
  • Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
  • Články IEEE, ACM, Wikipedie

Osnova přednášek

  1. Úvod, omezení počítačové grafiky, fyzikální drobnosti (Zemčík 24.9. slajdy)
  2. Zobrazování scén s velkým rozsahem - HDR, (Čadík 1.10. slajdy)
  3. Pokročilá práce se shadery, Frame Buffer, Teselace, Compute Shader (Milet 8.10. slajdy)
  4. Výpočty viditelnosti, stínové mapy, stínová tělesa, real-time globální osvětlení  (Milet, 15.10. slajdy)
  5. CUDA a OpenCL (Polok, 22.10. slajdy)
  6. Zobrazování krajiny (T. Starka 29.10. slajdy updated)
  7. Rozsáhlé scény, level of detail (T. Starka slajdy, 5.11.)
  8. Haptic a stereozobrazení (Sochor, FI MU, 12.11.)
  9. ---Téma bude doplněno--- 19.11.
  10. Test??? Animace kloubních soustav, "motion capture" (Fědor 26.11.)
  11. Virtuání a rozšířená realita (Beran, 3.12. slajdy)
  12. Fotorealistické zobrazování, pokročilé metody (Čadík/Křivánek, 10.12.) nebo Geometrická algebra, Úvod do holografie (Zemčík)
  13. Fotorealistcké zobrazování, optimalizace sledování paprsku (Zemčík 17.12. program pray pro ray-tracing slajdy)

POZOR!!! Témata a data přednášek jsou orientační a budou v průběh

Průběžná kontrola studia

Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.

Kontrolovaná výuka

Domácí úlohy, půlsemestrální test, individuální projekt.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

Nahoru