Detail předmětu

Strategický marketing

SMA Ak. rok 2015/2016 zimní semestr 3 kredity

Aktuální akademický rok

Předmět je zaměřen na rozvoj manažerských a marketingových dovedností studentů, jakož i na pochopení vazeb mezi rozhodnutími managementu v různých oblastech podnikového řízení a realizovanou firemní strategií. Výuka proběhne formou manažerské simulace - využitím špičkové simulační hry The Global Market Place.

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zkouška

Rozsah

  • 13 hod. přednášky
  • 26 hod. cvičení

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Studenti budou obeznámeni s podstatou strategického marketingového řízení, s metodami strategické marketingové analýzy a s principy tvorby a realizace marketingových strategií. Rozvinou schopnosti potřebné pro strategické plánování a realizaci v dynamicky se měnícím tržním prostředí. Pochopí důležitost provázanosti marketingových a finančních rozhodnutí a důležitost poskytovat hodnotu svým zákazníkům.

Cíle předmětu

Cílem předmětu je: - procvičení praktických schopností při získávání, zpracování, analýzách a využití informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech), - procvičení a rozvoj schopností využívat informace pro tvorbu a realizaci marketingové strategie v globálním měřítku, - seznámit studenty s řešením problémů v projektovém týmu - seznámit studenty se způsoby promítnutí marketingových rozhodnutí do dalších oblastí podnikového managementu. - ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky. - rozvinout schopnosti leadershipu, týmové práce a interpersonálních dovedností

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Znalosti základních ekonomických a marketingových termínů, schopnost týmové práce, time-management, znalosti práce s PC

Literatura studijní

  • ZAMAZALOVÁ, M. a kol.: Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4
  • KOTLER, P.: Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4
  • MALLYA, T.: Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5

Osnova přednášek

  1. Úvod do simulace, seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu.
  2. Tvorba týmů, Řešení problémů v týmu.
  3. Marketingový průzkum, význam informací a metody jejich získávání a vyhodnocování .
  4. Interpretace výsledků marketingového průzkumu a způsoby jejich převedení do forrmulace strategických cílů firem.
  5. Návrh marketingové strategie, její realizace a upřesňování dle vývoje na trhu.
  6. Tvorba marketingové strategie - 4P - výrobkové, cenové, distribuční a komunikačnís strategie.
  7. Finanční aspekty marketingových rozhodnutí.
  8. Promítnutí rozhodnutí v oblasti firemní strategie do výsledků firmy.
  9. Business plan příprava a tvorba business plánu jako podkladu pro možné investice rizikového kapitálu do firmy.
  10. Realizace firemní strategie a analýza výkonu firmy pomocí vyváženého systému ukazatelů výkonnosti firmy.
  11. BSC jako kriterium výkonu firmy.
  12. Závěrečná prezentace výsledků firem.

Průběžná kontrola studia

Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.

Kontrolovaná výuka

V průběhu výuky studenti získávají pravidelnou zpětnou vazbu formou dílčích zpráv o vývoji tržní situace a tržního podílu jejich virtuálních firem. Získávané informace mají povahu jednak volně dostupných informací, jednak "placených" informací. Studenti mají k dispozici širokou škálu informací o situaci vlastní firmy, jakož i o situaci na trhu. Tyto informace jim slouží pro určení jejich strategie a pro naplňování této strategie řadou praktických rozhodnutí v oblasti výroby, zásob, tvorby reklamního sdělení, médiaplánu, řízení prodejních sil, tvorby cen a dalších. Významnou formou kontroly v průběhu výuky je pak sestavení Business planu a jeho předložení řídícímu týmu a zejména závěrečný workshop v němž jsou široce diskutovány klíčové kroky a rozhodnutí každého týmu.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program IT-MGR-2, obor MMI, libovolný ročník, volitelný
Nahoru