Detail předmětu

Grafická uživatelská rozhraní v Javě

GJAe Ak. rok 2017/2018 zimní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Předmět není v tomto roce otevřen

Vývoj programovacího jazyka Java, virtuální stroj, základy objektově orientovaného jazyka Java, druhy aplikací v Javě (samostatná aplikace/applet/servlet), základní knihovny (java.lang, java.io, java.util), knihovna java.awt(Abstract Window Toolkit), mechanismus událostí v Javě, tvorba aplikací, knihovny javax.swing, tvorba JavaBeans, nástroje pro programování GUI, webové aplikace, Java Server Pages, Google Web Toolkit, Android, Vaadin.

Garant předmětu

Jazyk výuky

anglicky

Zakončení

zkouška (kombinovaná)

Rozsah

  • 26 hod. přednášky
  • 26 hod. projekty

Bodové hodnocení

  • 51 bodů závěrečná zkouška
  • 10 bodů půlsemestrální test
  • 39 bodů projekty

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Studenti se seznámí s principy a historií vývoje jazyka Java. Naučí se způsobům tvorby aplikací v jazyce Java. Seznámí se i s metodami užívání standardních knihoven a přípravků pro tvorbu aplikací. Naučí se též odlišnostem programování v jazyce Java a v tradičních programovacích jazycích.

Studenti se zdokonalí v používání programovacího jazyka Java, v práci v týmech a v přípravě projektové dokumentace.

Cíle předmětu

Seznámit se s principy jazyka Java. Naučit se způsobům tvorby aplikací v jazyce Java. Seznámit se s metodami užívání standardních knihoven a přípravků pro tvorbu aplikací. Naučit se odlišnostem programování v jazyce Java a v tradičních programovacích jazycích.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Nejsou žádné prerekvizity.

Literatura referenční

  • Cornell, C., Horstmann, C.: Core Java (2nd ed.), SunSoft Press, Prentice Hall, ISBN 0-13-596891-7, 1997
  • Grand, M.: Java Language Reference (2nd ed.), ISBN 1-56592-326-X, O'Reilly & Associates, 1997
  • Campione, M., Walrath, K.: Java Tutorial, Addison-Wesley, ISBN 3-8273-1050-4, 1997

Osnova přednášek

  1. Úvod do jazyka Java.
  2. Objekty v Javě.
  3. Základní třídy.
  4. Výjimky a vlákna.
  5. Servlety, Java Server Pages.
  6. Maven a testování.
  7. Půlsemestrální zkouška.
  8. JAX a RMI.
  9. EJB, Java Server Faces.
  10. PrimeFaces.
  11. Java Persistence API.
  12. Google Web Toolkit.
  13. Android.

Průběžná kontrola studia

Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.

Kontrolovaná výuka

 Půlsemestrální test, individuální projekty.

Nahoru