Detail předmětu

Pokročilá počítačová grafika (v angličtině)

PGPa Ak. rok 2017/2018 zimní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Reprezentace scény dynamické vizualizace, matematické a procedurální textury - generování, zobrazování a animace, zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase, návrh a implementace animačního systému kloubových struktur, dynamika v počítačové animaci, animace měkkých objektů, animace mimiky a pohybu postav, speciální metody zobrazování ("nerealistické zobrazování").

Garant předmětu

Jazyk výuky

anglicky

Zakončení

zkouška (písemná)

Rozsah

  • 26 hod. přednášky
  • 26 hod. projekty

Bodové hodnocení

  • 51 bodů závěrečná zkouška (28 bodů písemná část, 23 bodů testová část)
  • 9 bodů půlsemestrální test (testová část)
  • 40 bodů projekty

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Studenti se seznámí s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučí se i praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Studenti si procvičí týmovou práci na projektech, práci s literaturou a praktickou znalost jazyka C/C++.

Cíle předmětu

Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Doporučené prerekvizity

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Nejsou žádné prerekvizity.

Literatura studijní

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012

Literatura referenční

  • Články IEEE, ACM, Wikipedie
  • Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012 

Osnova přednášek

  1. Úvod, omezení počítačové grafiky, fyzikální drobnosti (Zemčík 19.9. slajdy)
  2. Pokročilá práce se shadery, Frame Buffer, Teselace, Compute Shader (Milet 26.9. slajdy FitGL)
  3. Výpočty viditelnosti, stínové mapy, stínová tělesa, real-time globální osvětlení  (Milet, 3.10. slajdy)
  4. CUDA a OpenCL (Polok, 10.10. slajdy)
  5. Zobrazování krajiny (T. Starka 17.10. slajdy slajdy updated)
  6. Rozsáhlé scény, level of detail (T. Starka lod velké scény, 24.10.)
  7. Fotorealistcké zobrazování, optimalizace sledování paprsku (Zemčík 31.10. program pray pro ray-tracing slajdy), úvod do holografie (Zemčík)
  8. Pokročilé metody GI (T. Lysek 7.11.)
  9. Zobrazování scén s vysokým dynamickým rozsahem - HDR, (Čadík 14.11. slajdy)
  10. Test, Animace kloubních soustav, "motion capture" (Fědor - host  21.11.)
  11. Haptic a stereozobrazení (Sochor, FI MU host, 28.11.)
  12. Nefotorealistické zobrazování, pokročilé metody (Čadík/Sýkora, 5.12.) 
  13. Virtuání a rozšířená realita (Beran, 12.12. slajdy)

Průběžná kontrola studia

Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.

Kontrolovaná výuka

Domácí úlohy, půlsemestrální test, individuální projekt.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

Nahoru