Detail předmětu

Tvorba aplikací pro mobilní zařízení (v angličtině)

TAMa Ak. rok 2018/2019 zimní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Specifika mobilních zařízení: hardwarová, softwarová omezení, specifika uživatelských rozhraní; přehled a charakteristiky existujících mobilních platforem. Operační systém Windows Mobile: historie, vývoj, verze, možnosti, hardware, podporovaná zařízení, nástroje pro vývoj a distribuci aplikací, pravidla tvorby aplikací, prvky rozhraní, speciální aplikace, .NET Compact Framework, práce s periferními zařízeními, vstup, výstup přehrávání video a audio, ActiveSync a komunikace s PC. Zobrazování 3D scén v prostředí Windows Mobile: OpenGL ES, DirectX, Direct3D - specifikace, standardizace, vývoj, podporovaná zařízení, pojetí, dostupná sada příkazů a objektů, model tvorby aplikace. Operační systém Symbian: specifikace, standardizace, vývoj, podporovaná zařízení, nástroje pro vývoj a distribuci aplikací, pravidla tvorby aplikací, prvky rozhraní, speciální aplikace, přehrávání video a audio. Operační systém Android: specifikace, standardizace, vývoj, podporovaná zařízení, nástroje pro vývoj a distribuci aplikací, pravidla tvorby aplikací, prvky rozhraní, speciální aplikace, přehrávání video a audio. Java - Micro Edition (J2ME): specifikace, standardizace, vývoj, podporovaná zařízení, nástroje pro vývoj a distribuci aplikací, pravidla tvorby aplikací, prvky rozhraní, přehrávání video a audio, přehled knihovních funkcí a tříd. Zobrazování 3D scén v prostředí J2ME: M3G (JSR 184) - historie, specifikace, podporovaná zařízení, přehled knihovních funkcí a tříd; Mascot Capsule - historie, specifikace, podporovaná zařízení, přehled knihovních funkcí a tříd; tvorba 3D aplikací a her, nadstavbové knihovny, znovupoužitelný software.

Garant předmětu

Jazyk výuky

anglicky

Zakončení

klasifikovaný zápočet

Rozsah

  • 26 hod. přednášky
  • 26 hod. projekty

Bodové hodnocení

  • 30 bodů půlsemestrální test (písemná část)
  • 70 bodů projekty

Zajišťuje ústav

Přednášející

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

  • Student se seznámí s vlastnostmi současných mobilních zařízení a s principy tvorby aplikací.
  • Student získá přehled o existujících hardwarových platformách a operačních systémech, jejich vzájemném srovnání.
  • Naučí se základy tvorby aplikací v systémech Windows Phone, Android, iOS.
  • Naučí se základy 3D zobrazování na mobilních zařízeních s využitím OpenGL ES, XNA and others.
  • Student se zaměří na jednu z platforem a v rámci týmu vytvoří aplikaci funkční na zvoleném mobilním zařízení; vytvoří projektovou dokumentaci a projekt obhájí.


  • Student se naučí vyhledávat informace v angličtině k velice aktuálním technologiím
  • Student se naučí vytvářet projekty v malém týmu
  • Student se naučí prezentaci a obhajobě výsledků v malém projektu
  • Student bude veden ke kreativnímu a inovativnímu návrhu projektu

Cíle předmětu

Seznámit se s vlastnostmi současných mobilních zařízení a s principy tvorby aplikací, získat přehled o existujících hardwarových platformách a operačních systémech, jejich vzájemném srovnání. Naučit se procesu tvroby mobilní aplikace od návrhu, přes grafický design, testování prvků UX, implementace, testování, zveřejnění a další údržbu. Zaměřit studenta na jednu z platforem a v rámci týmu vytvořit aplikaci funkční na zvoleném mobilním zařízení; procvičit tvorbu projektové dokumentace a obhajobu projektu.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

  • Základní znalost tvorby uživatelských rozhraní (předmět ITU).
  • Znalost základů počítačové grafiky a 3D vykreslování s hardwarovou akcelerací (předmět PGR).
  • Znalost objektově orientovaného návrhu aplikací (+ jeden z jazyků C++, C#, Java)
  • Znalost základů operačních systémů (v rozsahu bakalářského studia FIT)

Osnova přednášek

This list might not be up to date. Fresh information is always at the private course pages.


  1. Úvod do předmětu a problematiky, organizace předmětu.
  2. Projektový workshop
  3. Vývoj pro Android I
  4. Vývoj pro Android II
  5. Projektový workshop
  6. Windows Phone 7 - Designing Applications for Marketplace
  7. Windows Phone 7 and Cloud: Practical Examples
  8. Pervasive Computing: Designing Services for the Future
  9. Projektový workshop
  10. Unix na MT - Nokia, BlackBerry (QNX), Tizen, ...
  11. Zkušenosti z praktických projektů
  12. Zkušenosti z praktických projektů
  13. Příprava na zkoušku, závěrečné informace

Osnova ostatní - projekty, práce

Skupinové projekty (cca 4 studenti na projekt) s tvorbou dokumentace a obhajobou, výsledkem projektů budou aplikace funkční na mobilním zařízení zvolené platformy.

Průběžná kontrola studia

  • Hodnocený projekt s obhajobou - 70 bodů
  • Závěrečná písemná práce - 30 bodů


Zařazení předmětu ve studijních plánech

Nahoru