Detail předmětu

Počítačová grafika

PGD Ak. rok 2006/2007 zimní semestr

Aktuální akademický rok

Matematický zápis prostorových objektů, modelování prostorových křivek a ploch, transformace objektů v prostoru, projekce prostorové scény, odstraňování neviditelných částí, modely osvětlení scény, spojité stínování prostorových objektů, metody vizuálního modelování realistických scén, barevné modely, formáty graf. souborů, speciální operace s bitovou mapou, fraktální grafika, základní algoritmy animace, úvod do virtuální reality, seznámení s vybranými programovými celky, počítačové architektury pro podporu grafiky.

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky, anglicky

Zakončení

zkouška

Rozsah

  • 39 hod. přednášky

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Student je schopen implementovat získané vědomosti do formy aplikací zobrazujících prostorové scény a objekty.

Cíle předmětu

Cílem kurzu je seznámit studenta s principy zobrazování prostorové počítačové grafiky s důrazem na výklad aktuálních moderních postupů používaných při vizualizaci v reálném čase a realistickém zobrazování prostorových scén.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Nejsou žádné prerekvizity.

Literatura studijní

  • Foley, J., van Dam, A., Feiner, S., Hughes, J.: Computer Graphics - Principles and Practice. 2nd ed. Addison - Wesley, Massachusetts, 1990
  • Žára, J. a kol.: Počítačová grafika - principy a algoritmy GRADA, Praha, 1992
  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
  • Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
  • Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6 
  • Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X

Literatura referenční

  • Foley, J., van Dam, A., Feiner, S., Hughes, J.: Computer Graphics - Principles and Practice. 2nd ed. Addison - Wesley, Massachusetts, 1990
  • Žára, J. a kol.: Počítačová grafika - principy a algoritmy GRADA, Praha, 1992
  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
  • Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
  • Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6 
  • Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X

Plus literatura doporučená ve výuce (články).

Osnova přednášek

  1. OpenGL 1
  2. OpenGL 2
  3. OpenGL 3
  4. Procedurální textury, texturování a modelování
  5. Modelování (NURBS, implicitní plochy, ...)
  6. Radiozita (pokročilé metody)
  7. Globální viditelnost, řešení kolizí
  8. Vyšší metody sledování paprsku
  9. Vizualizace objemových elementů
  10. Animace kloubových soustav
  11. Nelineární deformace a Metamorfóza 2D/3D
  12. Nelineární deformace a Metamorfóza 3D, Animace měkkých objektů
  13. Virtuální a "doplněná" realita

Průběžná kontrola studia

Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.

Kontrolovaná výuka

V průběhu studia je třeba odevzdat vypracovaný projekt a složit zkoušku. Výuka probíhá formou přednášek a řízených seminářů, zmeškanou výuku je třeba nahradit samostudiem.

Nahoru